محمد زاده رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از امضای تفاهم نامه تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان خبر داد و افزود: مطابق ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، این تفاهم نامه به امضاء رسید تا تشکیل صندوق این شهرستان به مرحله اجرایی برسد.
فرماندار بافق اظهار داشت: سهم آورده کشاورزان در این صندوق 51 درصد و سهم دولت 49 درصد است.
وی افزود: برای افزایش میزان سهم دولت مبلغ 12میلیارد و 446میلیون ریال از محل اعتبارات کمکهای فنی و اعتباری سال 96 ( شاخص های توسعه اقتصادی) به صندوق اختصاص یافته است.
این مسئول بیان کرد: با شروع به فعالیت این صندوق زمینه استفاده فعالان زیر بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از موسسات، شرکتها و اشخاص حقیقی از تسهیلات قرض الحسنه در مبالغ خرد و کلان فراهم می شود که رونق تولید را در پی خواهد داشت.
به گفته زاده رحمانی ،دریافت تسهیلات از دولت ، بانکها ،جذب هر گونه کمک بلاعوض از دولت و موسسات داخلی و خارجی،جذب منابع مالی از تولید کنندگان از جمله مهمترین فعالیت های این صندوق اعلام شد.
فرماندار شهرستان بافق اضافه کرد: تامین نقدینگی برای ایجاد بازارهای مالی و عرضه مستقیم تولیدات به منظور ثبات قیمت و تنظیم بازار، تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی و افزایش بهره وری، بازاریابی در راستای عرضه محصولات در بازارهای هدف داخلی و خارجی،مشارکت در تهیه و اجرای طرحهای تحقیقاتی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و انجام حمایتهای مالی از تولید کنندگان سهامدار از دیگر برنامه های صندوق یاد شده است.
زاده رحمانی تصریح کرد: این صندوق پس از انجام مراحل راه اندازی و عضوگیری می تواند تسهیلات با نرخ قرض الحسنه به کشاورزان پرداخت کند.
خرما، پسته، زعفران، گندم و جو، روناس و علوفه از عمده محصولات باغی و زراعی شهرستان بافق است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.