به گزارش ایرنا محمدعلی طالبی، عصر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بر آمادگی همه نیروهای شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها ، بخشداری ها و تمام دستگاه های خدمات رسان و امدادی استان به منظور آمادگی بیشتر برای مقابله با حوادث احتمالی و سیلاب روزهای آینده ‌تاکید کرد و افزود: از فردا صبح /جمعه/ همه دستگاه ها در حالت آماده باش کامل باشند.
وی اظهار داشت: همچنین ماشین آالات و تجهیزاتی که در مواقع بحران نیاز است از فردا در نزدیکترین مکان های به کانون بحران ها مستقر و رانندگان آنها هم در دسترس باشند.
طالبی تصریح کرد: باید اقدامات تامینی در مدارس فرسوده به ویژه در مناطق روستایی و شهری که ممکن است در پی بارش ها دچار آسیب شوند پیش بینی و آموزش و پرورش مدیریت کند و اگر نیاز است این مدارس تعطیل شوند.
وی اضافه کرد: مرخصی و ماموریت نیروها هم باید توسط مدیران در روزهای بارش هفته آینده لغو شود تا نیروهای انسانی مورد نیاز در اختیار باشد همچنین در این مواقع بحرانی اتکا دستگاه ها فقط به نیروی انسانی مرتبط نباشد بلکه تمام بدنه نیروهای دستگاه ها بکار گرفته شود و هیچ بهانه ای بابت کمبود نیروی در سیستم نباید وجود داشته باشد.
استاندار یزد به اهمیت آزاد سازی مسیر رودخانه های استان اشاره کرد و گفت: طبق گزارش های واصله در این زمینه طرح موضوع اولیه شده که یک تجدید نظر و بازنگری نسبت به ساخت و سازها صورت گیرد.
وی اظهار داشت: مجوزهایی که در این زمینه صادر یا رای هایی که در کمیسیون ماده 99 به این ساخت و سازها داده شده را بررسی خواهیم کرد و دفتر بازرسی استانداری به همراه سازمان بازرسی و دستگاه قضایی در این داستان ورود پیدا خواهند کرد که این موضوع را سامان دهیم.
طالبی در ادامه افزود: آبگرفتگی معابر و چاه های جذبی در هنگام بارندگی یکی از مواردی است که بازتاب خیلی منفی در مردم ایجاد می کند که در این زمینه همه نیروهای شهرداری برای جلوگیری از این موضوع بسیج شوند و در جاهایی که نیاز است مردم ورود پیدا کنند و به ویژه بافت ها تاریخی اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: همچنین فرمانداران در سطح شهرستان های مربوطه باید از مسیل ها ، سیل بندها و سدها بازدید داشته باشند و همه در میدان و صحنه باشند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد پیش از این به خیرنگار ایرنا گفته بود: با ورود سامانه بارشی از عصر شنبه تا صبح دوشنبه هفته آینده، احتمال سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر و وقوع روان آب در این استان وجود دارد و لازم است مسوولان و مردم برای مقابله با آن، تمهیدات لازم را فراهم کنند.
محمدرضا شیرغلامی افزود: بارندگی ها در ارتفاعات شیرکوه، تفت ، مهریز ، بافق، بهاباد ، خرانق و رباط پشت بادام اردکان از شدت بیشتری برخوردار است.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.