رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد از کاهش 15 درصدی آمار حوادث ترافیکی شهری در سال 98 خبر داد.

احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شلوغی و تردد بالا در سطح محورهای مواصلاتی به ویژه معابر شهری اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا اتمام این طرح در استان یزد، آمار حوادث ترافیکی شهری 15 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکهزار و ٦٩مورد مصدومیت ناشی از حوادث ترافیکی در طول اجرای طرح رخ داده،  ادامه داد: ٧٠٠ مورد از مصدومان حوادث ترافیکی مربوط به معابر درون شهری و ٣٦٩ مورد از مصدومیت ها مربوط به معابر جاده ای بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد با بیان اینکه برخی از مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی به صورت سرپایی مداوا شدند ادامه داد: 873 نفر از مصدومان در مراکز درمانی بستری شده و 193 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و مداوا شدند.

وی با بیان اینکه در طول اجرای طرح در مقایسه با سال‌های گذشته حوادث منجر به فوت کمتر رخ داد، افزود: همچنین سه نفر فوتی مربوط به حوادث ترافیکی، در صحنه حادثه و در معابر برون شهری بوده که یک نفر حین انتقال فوت کرده است.

دهقان با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت آرام و مناسبی از لحاظ حوادث ترافیکی و فوریت های پزشکی در استان حاکم بود اضافه کرد: آمار حوادث ترافیکی شهری نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش و حوادث ترافیکی جاده ای نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام و از ابتدای طرح نوروزی تقریبا 100 تماس بیشتر با مرکز فوریت های پزشکی برقرار شده و افزایش چندانی نداشته، تاکید کرد: همچنین فوت ناشی از حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته به صورت چشمگیری کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد با اشاره به آمادگی همیشگی تیم های امدادی پایگاه های اورژانس عنوان کرد: در نوروز امسال، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد با 53 پایگاه شهری و جاده ای و 100 دستگاه آمبولانس ارائه خدمت داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.