به گزارش دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا تابش روز چهارشنبه در نشستی با برخی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستان اردکان،با ارائه توضیحاتی در خصوص پیگیری های انجام شده در قالب کمیته تشکیل شده در فراکسیون امید مجلس و مذاکراتی که با وزرای مختلف و فرماندهان نظامی و انتظامی برای کاهش پیامدهای سیل اخیر انجام شده اظهار داشت: در مجموع استان یزد در زمینه پیش بینی، آمادگی و مقابله با حوادثی مانند سیل و توفان اخیر عملکرد قابل قبولی داشته است.
وی ادامه داد: مجموعا 2008 فقره گوراب، سیل بند و عملیاتی خاکی در استان یزد انجام شده که نقش موثری در مقابله با سیلاب ها داشته است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انجام اقدامات قانونی برای رفع برخی معارضات در زمین های منابع طبیعی و مسیر رودخانه های استان، ابراز داشت: در سال آبی جاری از مهرماه 97 تا سیزدهم فروردین ماه 98 در استان شاهد بارش 96 میلیمتری بارندگی بودیم که این میزان نسبت به میانگین 80 میلیمتری بلندمدت استان، بالاتر است.
تابش گفت: برای اوایل هفته آینده شاهد بارش باران در استان خواهیم بود و طبق پیش بینی هواشناسی، با بارش های بیش از نرمال در اردیبهشت روبرو هستیم که لازم است تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی اندیشیده شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین از تخصیص اعتبار 2.5 میلیارد تومانی برای استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده شهرستان اردکان خبر داد و گفت: امیدوارم با تلاش همه مسئولان شاهد بارش هر چه بیشتر نزولات جوی و کاهش مشکلات و خسارات در استان باشیم.
در این نشست که با حضور نماینده مردم اردکان، مدیران کل منابع طبیعی، مدیریت بحران استانداری، جهادکشاورزی و هواشناسی و همچنین معاون فرماندار، بخشداران و شهرداران شهرستان اردکان برگزار شد ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده و نیازهای لازم برای مقابله با حوادث احتمالی، تصمیماتی در هر حوزه کاری اتخاذ شد.
به منظور ارزیابی اقدامات انجام گرفته درخصوص وضعیت جوی اخیر در استان یزد و شهرستان اردکان و آمادگی لازم پیرامون پیش بینی های انجام شده درخصوص تداوم بارش های بهاری در اردیبهشت ماه، به دعوت نماینده مردم اردکان نشستی با حضور جمعی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستان برگزار شد.
شهرستان اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.