به گزارش ایرنا، ثبت 200 هکتار بافت تاریخی یزد در یونسکو و نیز وجود دیگر مناطق تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان یزد مملو از جمعیت است؛ در کوچه ‌پس ‌کوچه‌های بافت تاریخی شهر جمعیت موج می‌زند و هر بنایی از بافت تاریخی بازدیدکنندگان زیادی دارد.
مسجد جامع، میدان امیر چخماق، باغ دولت‌آباد، زندان اسکندر، آتشکده زرتشتیان، خانه‌های تاریخی، کمپ‌های گردشگری بیش از سایر آثار شاهد حضور مسافران است.
همچنین شیرینی فروش‌های سنتی، ترمه فروشی‌های و بازارچه‌های صنایع‌دستی و سنتی در تعطیلات نوروزی رونق خاصی پیدا کرد و مملو از جمعیت است که سوغات یزد را هدیه می‌برند.
به دلیل حجم بالای مسافران در یزد امسال ظرفیت تمامی هتل‌ها، مهان پذیر ها ، رستوران‌ها و اماکن اقامتی و پذیرایی و بوم گردی‌ها تکمیل است و در کنار این محل‌ها مسافران مجبور به اجاره خانه‌های مسکونی شدند.
بارانی و سرد بودن هوا و گاهی وجود توفان گرد و خاک نیز باعث شد تا مسافران نتوانند از چادرهای مسافرتی خود در بوستان‌های شهر استفاده کنند و در واقع چادر مسافران که نشان از حضور آنان در بوستان‌ها باشد به چشم نمی‌خورد.
به گفته گردشگران شرایط یزد برای سفر بسیار مناسب‌تر از دیگر استان‌هاست، آن‌ها معتقدند هوا مساعد و جاذبه‌های دیدنی زیبایی دارد.
بسیاری از مسافران در یزد فضاهای آموزشی و حسینیه‌ها را برای اقامت چندروزه خود برگزیدند.
با توجه به جاری شدن سیلاب و بارندگی در برخی استان‌ها از جمله در شهر شیراز امسال بسیاری از مسافران یزد را به‌عنوان شهر مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.
برخی مسافران که استان‌های کرمان و هرمزگان را برای سفر نوروزی انتخاب کردند در میان راه چند روزی در یزد اقامت و از جاذبه‌های دیدنی بازدید می‌کنند.
بر اساس آمار در 10 روز ( 27 اسفند 97 تا هفتم فرودین 98) گذشته، یک‌میلیون و 161 هزار و 459 نفر شب مسافران نوروزی در استان اسکان یافتند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 411 هزار و 380 گردشگر بوده است.
برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌ کاشانه‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان‌های فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرارداد.
خبرنگار ایرنا
6198/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.