دکتر علی فاتحی نیا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان فراورده‌ در بازدید بازرسان از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی به دست آمد .
وی اظهار داشت : با توجه به اهمیت کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌ها در مراکز عرضه و توزیع برای تأمین سلامت شهروندان طرح تشدید نظارت بهداشتی توسط گروه های ثابت و سیار دامپزشکی تا 17 فروردین‌ماه 1398 ادامه دارد .
فاتحی نیا ادامه داد : برای نظارت بهداشتی بر کشتار دام و جلوگیری از بیماری‌های قابل ‌انتقال بین انسان و دام، ناظر بهداشتی شبکه دامپزشکی در کشتارگاه حضور دارد.
وی با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور است و مسافران زیادی به آن سفر می کنند، افزود: لذا گروه ‌های نظارتی دامپزشکی نظارت خود را بیشتر خواهند کرد.
رئیس دامپزشکی ابرکوه بابیان اینکه تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی از وظایف سازمان دامپزشکی است، تأکید کرد: به دلیل حساسیت موضوع و سلامت مصرف‌کنندگان این طرح به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود و با متخلفان برابر مقررات برخورد می شود.
این مسئول اضافه کرد: در قالب طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ، در نوروز پارسال 58 مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دام و طیور انجام شد.
شهرستان ابرکوه دارای 63 واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی، قصابی ، مرغ فروشی و رستوران است.
مرکز این شهرستان 53 هزارنفری در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.