به گزارش شامگاه سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، در این مراسم استاندار یزد گفت: با توجه به سختی کار محیط بانان در سال جدید و روند قانونی، با همفکری مدیرکل حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به گونه ای بخشی از تلاش های این افراد جبران شود.
محمدعلی طالبی افزود: اقدام های اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی محیط بانان قابل تجلیل است،امیدواریم با جدیت برای خدمت به فعالان این عرصه اقدام کرد.
همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد از اقدام های انجام شده در راستای بهسازی، نوسازی و تجهیز محیط بانی های استان در 6 ماهه سال گذشته خبر داد و افزود: افزون بر 90 درصد پاسگاه محیط بانی مهدی آباد بهسازی و تجهیز شده است.
نیره پورملائی افزود: با توجه به کمبود نیروهای اجرایی استان در حوزه محیط بانی هر مامور در شیفت های چهار روزه به خدمت مشغول است که این اقدام خداپسندانه نوعی ایثار برای حفظ محیط زیست است.
محیط بانان مهریز به نمایندگی از محیط بانان استان با اهدای لباس محیط بانی به استاندار از وی به عنوان همیار محیط زیست قدردانی کردند.
در استان یزد منطقه کالمند – بهادران مهریز در سال 1355 به عنوان نخستین منطقه تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد، محدوده مورد اشاره به لحاظ تخم گذاری پرنده با ارزش « هوبره » و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب برای ادامه حیات گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد.
با سپری شدن 15 سال از سوابق حفاظتی منطقه از سوی شورای عالی محیط زیست درسال 1369 محدوده یادشده به منطقه حفاظت شده کالمند – بهادران ارتقا یافت.
در سالهای 87 - 55 بسیاری از زیستگاه های مطلوب استان یزد و اکوسیستم های طبیعی شاخص شناسایی و پس از ارائه گزارش لازم به سازمان مرکزی و سیرمراحل قانونی یک اثر طبیعی – ملی، یک پارک ملی، 2 پناهگاه حیات وحش و چهار منطقه حفاظت شده از طریق شورای عالی حفاظت محیط زیست مصوب شد.
این مناطق هفت تا هشت درصد خاک استان را پوشش داده اند این در حالی است که متوسط نرم کشوری 10 درصد است.
از مناطق حفاظت شده یزد می توان به جنگل باغ شادی ، کوه بافق، سیاهکوه و کالمند بهادران اشاره کرد.
تاکنون بیش از 800 گونه گیاهی، 160 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشی و بیش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان یزد شناسایی شده است.
60 نیروی محیط بان، یک میلیون و 270 هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می کنند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.