سرهنگ مسعود قانعی شامگاه سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: رعایت فاصله طولی، رعایت سرعت مجاز و توجه به مقررات توسط رانندگان بسیار ضروری است .
وی ادامه داد: به رغم بارش های زیاد و لغزندگی جاده ها، تردد در تمام مسیرهای منتهی به استان با ترافیک روان انجام می شود و تاکنون مشکلی گزارش نشده است.
رئیس پلیس راه یزد به جاری شدن سیل در اغلب مناطق روستایی به خصوص در بخش مرکزی شهرستان های تفت و مهریز اشاره کرد و از رانندگان خواست از سفر غیرضروری در این مناطق خودداری کنند.
قانعی از همکاری رانندگان با ماموران پلیس راه در جاده های اصلی و فرعی استان تشکر کرد .
شهر تفت در 20 کیلومتری جنوب غرب و شهر مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد به ایرنا گفت: تمام جاده های استان به جز 2 مسیر روستایی ده بالا در تفت و نصرآباد به ندوشن میبد باز و تردد در آنها ادامه دارد.
علی علیخانی عصر سه شنبه اظهار داشت: از دیروز شاهد جاری شدن سیلاب در مناطقی از استان از جمله در شهرستان های تفت و مهریز بودیم و با توجه به آماده باش تمام نیروهای راهداری ، پلیس راه و سایر دستگاه های خدمات رسان، تاکنون از لحاظ تردد مشکلی خاصی رخ نداده است.
وی افزود: در برخی مسیرها که احتمال خطر وجود داشت ، مثل ده بالا در تفت و یا نصرآباد به ندوشن مسیر مسدود اعلام شد تا مشکلی برای هم استانی ها ایجاد نشود.
مدیرکل راهداری استان یزد اضافه کرد: در روستای منشاد و کنج کوه مهریز نیز شاهد جاری شدن سیل و رواناب در جاده بودیم و با توجه به اینکه سطح پل موجود به میزان حجم بالای آب و دبی پیش بینی شده نبود به همین دلیل با همکاری نیروهای شهرستان ، انسداد موقتی ایجاد و امروز بعد از ظهر بازگشایی شد که هم اکنون تردد در این مسیر برقرار است.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده های برون شهری استان یزد رفت و آمد می کنند.
استان یزد بر اساس آمار سال 1395 با یک میلیون و 180 هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران قرار دارد و میزان بارندگی سالانه آن بین 90 تا 110 میلیمتر گزارش شده است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.