سرگرد سید محسن عمادی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: به‌رغم افزایش تردد در جاده‌های استان با رعایت مقررات توسط رانندگان تاکنون مشکل حادی پیش نیامده است.
وی با اشاره به آغاز موج دوم سفرها ادامه داد: ترافیک در اغلب جاده‌های منتهی به استان از سمت شمال و جنوب هرچند نسبت به‌روزهای گذشته سنگین است، ولی روان است.
کارشناس پلیس‌راه یزد از رانندگان خواست برای پیشگیری از حوادث احتمالی نسبت به رعایت دقیق مقررات و همکاری با پلیس در حوزه استحفاظی اقدام کنند.
عمادی با اشاره به‌پیش بینی ایستگاه‌های مناسب برای استراحت مسافران نوروزی در مسیرهای منتهی به استان از رانندگان خواست از این فضاها استفاده کنند.
همچنین رئیس سازمان اورژانس 115 یزد امروز گفته بود: از یکم تا پنجم فرودین ماه سال 1398، در جریان 143 فقره حادثه رانندگی در جاده‌های استان 165 نفر زخمی و سه تن جان خود را از دست دادند که از این تعداد 92 نفر به بیمارستان‌ها منتقل و بستری شدند.
احمد دهقان افزود: همچنین 70 نفر در محل حادثه سرپایی درمان شدند و سه قربانی حادثه ترافیکی مربوط به شهرستان‌های خاتم و میبد است.
وی ادامه داد: در هر 30 تا 50 کیلومتر جاده‌های اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان یزد تردد می‌کنند.
استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه‌های آن هزار و 267 کیلومتر جزو راه‌های شریانی و ملی است.
یزد در بحث طول راه‌های شریانی رتبه 10 کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه 14 ،‌ طول راه‌های فرعی در جایگاه 15 و طول راه روستایی رتبه 22 کشوری رادار است.
یزد بر اساس آمار سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد و این استان در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب کشور قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.