علی علیخانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از دیروز شاهد جاری شدن سیلاب در مناطقی از استان از جمله در شهرستان های تفت و مهریز بودیم و با توجه به آماده باش تمام نیروهای راهداری ، پلیس راه و سایر دستگاه های خدمات رسان، تاکنون از لحاظ تردد مشکلی خاصی رخ نداده است.
وی افزود: در برخی مسیرها که احتمال خطر وجود داشت ، مثل ده بالا در تفت و یا نصرآباد به ندوشن مسیر مسدود اعلام شد تا مشکلی برای هم استانی ها ایجاد نشود.
مدیرکل راهداری استان یزد اضافه کرد: در روستای منشاد و کنج کوه مهریز نیز شاهد جاری شدن سیل و رواناب در جاده بودیم و با توجه به اینکه سطح پل موجود به میزان حجم بالای آب و دبی پیش بینی شده نبود به همین دلیل با همکاری نیروهای شهرستان ، انسداد موقتی ایجاد و امروز بعد از ظهر بازگشایی شد که هم اکنون تردد در این مسیر برقرار است.
علیخانی خاطرنشان کرد: در شهرستان های دیگر هم بارش های پراکنده و موردی بود و سیل های کوچکی از جمله در جاده یزد – طبس ، چوپانان ، بهاباد ، خاتم و ابرکوه هم گزارش که همه این موارد مدیریت شد.
وی با بیان اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز شد و تعداد سفرهای نوروزی به استان یزد افزایش قابل توجهی داشت، تصریح کرد: در این راستا تمهیدات خوبی از جمله در بحث افزایش ایمنی و روان سازی سفرها اندیشیده شد که تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.
بارندگی از دیروز(دوشنبه) در استان یزد آغاز و سبب جاری شدن سیلاب در تعدادی از رودخانه های فصلی شهرستان های استان شده است.
افزایش بارندگی‌ها در حالی است که یزد در 20 سال اخیر با پدیده خشکسالی شدیدی روبرو بود و به علت کاهش بارندگی ها از جمعیت روستایی آن کاسته شد و سطح زیر کشت نیز کاهش یافت.
به همین علت از 170 هزار هکتار اراضی قابل کشاورزی استان در حال حاضر 116 هزار هکتار آن کشت می‌شود.
در حال حاضر تمام سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسانی استان در آماده‌باش کامل هستند و برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی تمامی ظرفیت‌ها و امکانات بسیج شد.
یزد در ناحیه مرکزی ایران در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد و به علت شرایط جغرافیایی میزان بارش در آن اندک است و علت آن دوری استان از دریاست که کمتر تحت تاثیر ابرهای باران زا از غرب و جنوب کشور قرار می گیرد.
با توجه به فقر پوشش گیاهی و وجود گسترده عرصه های بیابانی بارندگی ها عموما در استان سبب جاری شدن سیلاب و رواناب می شود.
ارتفاعات شیرکوه با 4075 متر مرتفع ترین نقطه استان یزد است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.