به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محسن صادقیان در ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی استان افزود: مسافران می توانند با شماره تلفن‌های 38261016، ‌38261017 ‌و ٣٦٢٧٨٤٠٠ با ستاد اسکان استان به منظور راهنمایی های لازم و معرفی محل های اسکان سرپوشیده تماس بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: با تکمیل ظرفیت اسکان در مراکز اقامتی و مدارس استان، از همان ابتدای ایام تعطیلات نوروزی امکانات لازم برای اسکان مسافران در حسینیه ها، ورزشگاه ها و نمایشگاه های استان فراهم شد و تعداد زیادی از گردشگران در حال حاضر در این مکان ها اقامت دارند.
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی یزد پیش از این با اشاره به آغاز بارش‌ها از امروز دوشنبه خصوصا بعدازظهر در استان تأکید کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها در فصل بهار احتمال جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی( مسیل‌ها) به‌ویژه نیمه غربی و مناطق کوهستانی وجود دارد.
محمدرضا شیر غلامی افزود: از امروز تا صبح چهارشنبه ورزش باد شدید ، گردوخاک ، بارش شدید همراه با رگبار ، رعد برق در استان به‌ویژه ارتفاعات شیرکوه و نیمه غربی استان شامل شهرستان‌های اردکان، میبد، تفت ، مهریز ، ابرکوه و خاتم و یزد پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بارش‌ها در شهرستان‌های یادشده از شدت بیشتری برخوردار است که خطر سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی ، جاری شدن رواناب‌ها ، سیلاب‌ها و آب‌گرفتگی معابر به‌ویژه مناطق کوهستانی در این مناطق وجود دارد.
همچنین سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد گفت: در هفت روز ( 27 اسفند 97 تا چهارم فرودین 98) گذشته، 785 هزار شب اقامت مسافران نوروزی در استان ثبت و گزارش شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.85برابر رشد دارد.
هما خورشیدی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران و مسافران نوروزی در مدارس، هتل‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌های اقامتی استان اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: اسکان روزانه 115 هزار مسافر در تعطیلات نوروزی فراهم است و آمادگی‌ها برای اسکان 130 هزار نفر در روز وجود دارد.
برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌ کاشانه‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.