استاندار یزد با تاکید بر کاهش بروکراسی اداری در استان یزد گفت: امور مربوط به تولید قاطعانه و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی یزد در سال جاری اظهار با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید داشت: بر این اساس لازم بود که جدی ورود کنیم و فراتر از آنچه که مورد نظر مقام معظم رهبری بود پیش برویم و این را به عنوان اولویت اصلی و اساسی در طول سال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی شعار امسال قابلیت ارزیابی آن است ادامه داد: می توان در هر مقطع از سال این موضوع را اندازه گیری کرد و گزارش های لازم را از دستگاه های مرتبط و مسئول اخذ کرد بنابر این انتظار است دستگاه ها با دیدگاه های خوبی که مطرح شد الزامات تحقق آن را پیگیری و اقدام کنند.

استاندار یزد بیان داشت: ظرفیت های بسیار خوبی در تهران داریم که از مسئولین فعلی و گذشته کشور و استان هستند و می توانند فعالتر در پشتیبانی از برنامه های استان اقدام کنند.

وی با اشاره به  موارد مطروحه از سوی فعالان بخش خصوصی که در دو بخش مجلس و دولت پیگیری می شود اضافه کرد: در خصوص بخش خصوصی نیز تکیه اصلی ما به این بخش است و هیچ محدودیتی برای اینکه میدان را در اختیار این بخش قرار دهیم نداریم و سازوکار این موضوع را نیز بخش خصوصی ارائه دهد.

طالبی افزود: پیشنهاداتی هم مطرح شد که لازم است به صورت مکتوب ارائه دهند چون در این صورت الزامی برای سیستم دولتی می آورد که روی آن موضوعات کار شود و به دست فراموشی نرود لذا اختیار دادن به بخش خصوصی را با کمال میل و روی باز می پذیریم.

وی با اشاره به انتقاد فعالان بخش خصوصی در مورد بروکراسی اداری عنوان کرد: در این زمینه قاطعانه خواستار کاهش آن در رابطه با بحث تولید هستم و انتظار دارم امور مربوط به تولید قاطعانه و در کمترین زمان ممکن انجام شود و کمترین معطلی را برای مردم و بخش خصوصی داشته باشیم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه بدون کمترین هزینه می توان با اصلاح مدیریتی رضایت بخشی را رقم زد گفت: اطراف ما نیز مواردی داریم که باید دنبال کرد و در پیشنهاداتی که بخش خصوصی دارد الگوهایی بود که به نفع استان و کشور است و می توان بررسی و دنبال کرد تا اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گردشگری که یکی از محورهای توسعه استان است تصریح کرد: برخی از پیشنهادات نیازمند طرح روشن و شفاف است مثل حوزه گردشگری که نیاز به طرح در این زمینه داریم و باید همه توان را برای توسعه آن به کار برد.

طالبی در خصوص وضعیت اقامت مسافران در استان نیز گفت: ورود مسافر به استان یزد فراتر از حد انتظار بود و در دو روز نخست غافلگیری پیش آمد اما با همراهی و همکاری دستگاه ها موضوع کنترل شد و مشکلی در زمینه اسکان مسافران نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.