سید مصطفی فاطمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت مسافران نوروزی استان 94 هزار نفر بود که این تعداد به 115 هزار نفر رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش ورود مسافران پنجشنبه‌شب با حضور دستگاه‌های خدمت رسان و استاندار یزد کمیته اضطراری تشکیل شد که در این نشست در زمینهٔ تأمین سوخت ، نان و نقدینگی عابر بانک‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت‌ اسکان در مناطق ورودی به استان و شهر یزد سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و محل نمایشگاه بین‌المللی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد.
وی بابیان اینکه در پارک کوهستان امکان برپایی چادر برای مسافران نوروزی فراهم شد، ادامه داد: با توجه به کاهش دمای هوا از جمعه‌شب، پارکینگ‌های شهرداری یزد هم برای برپایی چادر ویژه مسافران برنامه‌ریزی‌شده است .
فاطمی افزود: قبل از شروع سال جدید افزایش تعداد گردشگران نسبت به سال قبل به استان پیش‌بینی شد به همین علت اسکان یک الی 1.5 برابر مسافران مهیاست.
وی خاطرنشان کرد: برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌آپارتمان‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد تصریح کرد: 20 شورای حل اختلاف و 20 قاضی کشیک آماده هستند که مشکلات و مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل‌وفصل می‌کنند.
همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد شب گذشته در توتیتر خود از افزایش 160 درصد ورود مسافران نوروزی به استان خبر داد و نوشت: با توجه به تکمیل ظرفیت اسکان مراکز اقامتی استان ، کمیته اضطراری تشکیل شد و کار آماده‌سازی حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها برای کمک به اسکان میهمانان آغازشده است.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال 1396 افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.