به گزارش ایرنا ، علیرضا ابوالحسنی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به افزایش تعداد سفرهای نوروزی در اولین شب سال 1398 خورشیدی به میبد و استان یزد با هماهنگی و آمادگی قبلی تعدادی حسینیه و سالن های ورزشی که دارای شرایط مناسبی برای اقامت مسافران است ، به ظرفیت مدارس و نمازخانه‌های مدارس افزوده شد تا برای اسکان مسافرین نوروزی مورداستفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به آمادگی کامل ستاد خدمات سفر شهرستان برای استقبال و خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی تصریح کرد: ورود مسافران به میبد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد که انتخاب میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو می‌تواند یکی از دلایل آن باشد.
میبد به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان با پنج هزار و 84 کیلومترمربع وسعت یک‌سوم آن شامل باغ‌های هم پیوند و بافت تاریخی به مساحت یک هزار و 200 هکتار به عنوان شهری تاریخی و گردشگری محسوب می‌شود.
میبد تک بناهای تاریخی مانند نارین قلعه ، برج کبوتر خانه ، یخچال ، چاپارخانه ، قلعه مهرجرد ، آسیاب دو سنگی محمدآباد ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، آب انبارکلار، آب انبار حاجی علی محمد ، حمام یخدان ، قلعه بارجین و... دارد.
صنایع دستی میبد نیز شامل زیلو، کاربافی ، سفال ، نقاشی روی سفال ، موتابی ، خراطی و ... است .
از جمله بومگردی ها می توان به مزرعه کلانتر، ده آباد و ... نیز هتل و رستوران های سنتی موجود در بافت قدیمی شهر و روستاها با تلفیقی از ساختار سنتی و نوین هر ساله در ایام نوروز و همچنین در طول سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.
این شهرستان 300 اثر ثبتی ، 263 اثر غیرمنقول ، 10 اثر منقول ، 9 اثر قدیمی و 18 اثر ناملموس و 9 موزه دارد.
از میان 14 شهر نمونه گردشگری کشور ، ابرکوه ، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد گفته بود: به مدت سه روز( 27 تا 29 اسفند 97 ) ، 157 هزار و 11 نفر از مسافران نوروزی در استان اسکان داده شدند.
سید مصطفی فاطمی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد گردشگران در مدارس، هتل ها، خانه های مسافر و کمپ های اقامتی اسکان داده شدند،
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی یزد گفته بود که اسکان روزانه 115 هزار مسافر در تعطیلات نوروزی فراهم است و آمادگی ها برای اسکان 130 هزار نفر در روز نیز وجود دارد.
سال قبل 800 هزار نفر مسافر در استان اسکان یافتند ولی امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها ، تعداد گردشگران نسبت به سال قبل زیادتر از این تعداد خواهد بود و اسکان یک تا 1.5 برابر این تعداد مسافر پیش‌بینی شد.
برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌ آپارتمان ‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه های بوم گردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری مهیاست.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.