سرهنگ محمدرضا مزیدی عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایستگاه‌ها 40 هزار برگ هشدارهای پلیسی، نقشه استان و نشریه آموزشی توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: مشاوره موردنیاز به مسافران در موضوع‌های فرهنگی ، اجتماعی، راهنمایی و هدایت میهمانان برای سفری ایمن توأم با امنیت و آرامش ارائه می‌شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: تلفن 110 به‌صورت شبانه‌روز در خدمت مسافران است تا مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و در صورت نیاز عملیاتی می‌شود.
به گفته مزیدی، همکاری مردم با پلیس نقش مهمی در کاهش حوادث و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد و ایستگاه‌های نوروزی در خدمت همگان است.
استان یزد افزون بر 6هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از آن با عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان یاد می‌شود.
این شهر 743 هکتار بافت تاریخی دارد که حریم آن پنج هزار هکتار وسعت دارد و یزد علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی، در 18 تیرماه 1396 در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.
یزد در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است، پیش‌بینی شد که 1.5میلیون نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز بازدید کنند.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده‌های استان تردد می‌کنند.
استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلومتر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه‌های آن هزار و 267 کیلومتر جزو راه‌های شریانی و ملی است.
یزد در بحث طول راه‌های شریانی رتبه 10 کشوری را دارد، ازلحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه 14 ،‌ طول راه‌های فرعی در جایگاه 15 و طول راه روستایی رتبه 22کشوری رادار است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.