به گزارش ایرنا امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به سفر هفته جاری رئیس‌جمهوری ایران به عراق گفت: این سفر پیام‌ها و دستاوردهای با برکتی برای نظام ، کشور و ملت داشت.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود: ایجاد تسهیلات رایگان برای صدور روادید برای زائران و تفاهم‌نامه‌ها برای لایروبی اروندرود، نفت، تجارت ، بهداشت، حمل‌ونقل ازجمله این دستاوردهاست .
وی اظهار داشت: مقدمات سفر هیئت ایرانی که از سه هفته قبل فراهم‌شده بود، موجب خشم و عصبانیت مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل شد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: سفر مقامات غربی، آمریکایی به عراق سرزده و بدون اعلام قبلی بود و به‌تازگی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا هم با چراغ خاموش، شبانه و بدون استقبال مقام‌های عراقی وارد این کشور شد.
حسینی تصریح کرد: به لطف خدا سفر رسمی دکتر روحانی و هیئت بلندپایه ایرانی مملو از مودت و علاقه در مناسبات راهبردی و همراه با استقبال گرم و رسمی مقام‌های عراقی بود.
خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: در آستانه این سفر، آمریکا خشم خود را با قرار دادن نام حشد الشعبی( نیروهای مردمی) عراق در لیست گروه‌های تروریستی نشان داد و همزمان هم انگلیس حزب‌الله را تروریست معرفی کرد.
وی یادآور شد: عربستان هم به نیابت از این 2 کشور خبیث به بمباران مردم بی‌دفاع یمن پرداخت که در یک مورد آن 23 زن و کودک به شهادت رسیدند.
حسینی همچنین به اعطای نشان ذوالفقار که بالاترین نشان افتخار نیروهای مسلح است به سردار سرافراز سپاه قدس سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این نشان از رضایتمندی مقام معظم رهبری از این سرباز فداکار اسلام و نشانه‌ای از قدردانی ملت‌های مسلمان ایران ، عراق ، سوریه ، افغانستان ، پاکستان و لبنان از وی دارد.
امام‌جمعه ابرکوه به انتصاب حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه از سوی رهبری اشاره کرد و یادآور شد: از رئیس جدید این قوه انتظار است با انگیزه مضاعف و با به‌کارگیری تجارب خوب و موفق گذشته خود در دستگاه قضا وارد مرحله جدیدی از نمایش اقتدار انقلابی شود که زیبنده گام دوم انقلابی باشد.
وی در ادامه با تسلیت سالروز رحلت یادگار حضرت امام مرحوم سید احمد خمینی افزود: وی سرباز فداکار ولایت و مشاوره‌ای امین برای امام (ره) و سنگ صبور انقلاب بود.
7540/ 2047/

** بهاباد
امام‌جمعه موقت بهاباد به رجب و ایام البیض اشاره کرد و گفت: رجب ، ماه خودسازی و استجابت دعاست.
حجت‌الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی در خطیه های نماز جمعه این هفته بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به فضیلت‌های این ماه اشاره کرد و افزود: علاوه بر این‌که تمامی ماه رجب از فضیلت و منزلت خاصی برای عبادت و بندگی برخوردار است، برخی ایام در این ماه هست که از فضیلت بیشتری برخوردارند و اعمال خاصی برای آن ذکرشده و به اعمال و ادعیه آن توجه شده است.
امام‌جمعه موقت بهاباد ولادت با سعادت نخستین امام شیعیان جهان امام علی (ع) و روز پدر را تبریک گفت و اظهار داشت: حضرت علی نخستین فردی بود که در خانه کعبه به دنیا آمد و شخصیتی با عظمتی داشت .
وی همچنین به 13 رجب آغاز ایام البیض و اعمال عبادی و معنوی «اعتکاف» اشاره کرد و اظهار داشت : اعتکاف خلوت دل برای نزدیک‌تر شدن به معبود است .
امام‌جمعه موقت بهاباد تصریح کرد : اعتکاف، فرصتی برای عبادت عارفانه و خودشناسی و بازگشت به خویشتن‌ است و اعمال عبادی اعتکاف با توجه به برکات و ثمره‌هایی که در جهت سازندگی معنوی و روحانی افراد دارد، از بعدی تربیتی برای سازندگی انسان و تربیت دینی و معنوی او برخوردار است .
رئیس حوزه علمیه بهاباد به سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به عراق اشاره کرد و گفت : این سفر به کشور دوست و همسایه ایران یعنی عراق که با استقبال گرم مقامات این کشور همراه بود سبب ایجاد روابط بین دو کشور و ترس دشمنان ازجمله عصبانیت آمریکا از این سفر شد.
امام‌جمعه موقت بهاباد به تفاوت سفر رئیس‌جمهوری ایران و آمریکا به عراق اشاره کرد و افزود : اولین نکته در تفاوت این سفر با سفر مقامات سایر کشورها به عراق است، سفر هیئت ایرانی از سه هفته پیش به‌صورت رسمی اعلام شد .
وی ادامه داد: حال آن‌که سفر مقامات برخی از کشورهای منطقه و غربی ازجمله سفر مقامات آمریکا به عراق همواره سرزده و بدون اعلام قبلی است، اخیراً ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شبانه و به‌صورت دزدانه به عراق رفت درحالی‌که از سال 2003 تاکنون آمریکا در عراق پایگاه نظامی دارد و ادعای رهبری جهانی را نیز سر می‌دهد.
اخوان بهابادی ادامه داد: دوم آن‌که شرایط حاکم بر دو کشور و منطقه از نکات قابل‌توجه در این سفر است از سوی دیگر موضوع اقتصاد از اولویت‌ها و محورهای اصلی دو کشور است.
وی تصریح کرد: از نکات قابل‌توجه واکنش آمریکایی‌ها به این سفر بود که نشانگر خشم و هراس آن‌ها از توسعه و تقویت مناسبات ایران و عراق است
وی به انتصاب رئیس جدید دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: برای آقای رئیسی، آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم برخورد با فساد و مفاسد اقتصادی به‌صورت جدی در دستگاه قضا انجام شود.
امام‌جمعه موقت بهاباد به گرانی‌های اخیر خصوصاً در ایام عید اشاره کرد و بابیان اینکه گرانی‌های اخیر ریشه داخلی دارد و باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات اقتصادی در کشور رفع شود گفت: مسئولان باید باروحیه جهادی کار کنند و درشان مردم ما نیست که دچار این مشکلات شوند.
اعطای نشان فرمانده کل قوا به سردار سلیمانی و تبیین حکم مقام معظم رهبری به رئیسی‌ ، انفجار بمب در مراسم نماز جمعه تهران توسط منافقین کوردل (1363ش)، رحلت یادگار امام حاج سید احمد خمینی (1373 ش)، ولادت جوادالائمه(ع) (195 ق)، تصویب ملی شدن صنعت نفت ایران (1329ش) از دیگر موضوعاتی بود که موردبحث امام‌جمعه موقت بهاباد قرار گرفت .
مرکز شهرستان 20 هزارنفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی استان یزد قزاردارد.
9877/ 2047/

** مهریز
امام جمعه مهریز گفت: مراسم اعتکاف یکی از جامع ترین و زیباترین مراسم های عبادی است که باید برای برگزاری باشکوه آن اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: اعتکاف در بهترین زمان در ماه رجب و با بهترین عمل یعنی روزه انجام می پذیرد.
وی ادامه داد: این عبادت بزرگ یک فرصت خوبی است برای انس با خدا ،تفکر و اندیشه و یک نوع تمرین بندگی است و باید مردم و جوانان از آن استفاه کنند.
امام جمعه مهریز به دریافت نشان ذوالفقار سردار سلیمانی از دست فرمانده کل قوا اشاره کرد و اظهار داشت: این عمل به معنی رضایت رهبری معظم از رزمندگان سپاه قدس ،قهرمانان حزب الله لبنان و حشدالشعبی عراق است.
محی الدینی به بیست و نهم اسفند روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و افزود: ما باید در آمدهای نفتی را به عنوان ذخایر و میراث کشور و ملت به سرمایه ای ماندگار تبدیل کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری وابستگی به نفت را کم کنیم.
7541/ 2047
** ندوشن
امام‌جمعه موقت ندوشن با اشاره به 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت ایران گفت: ملی شدن نفت، اقدام سرنوشت‌ساز ایران علیه استبداد، استکبار و استعمار بود.
حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ندوشن این روز را روز قطع دست اجانب از سرمایه ملی ایران و پیروزی بزرگ دانست و افزود: با ملی شدن نفت هرگونه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از نفت ایران بدون دخالت خارجی‌ها انجام شد.
امام‌جمعه موقت ندوشن در بخش دیگری از خطبه‌های نماز دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب و فرمایشات معظم له را یادآور شد و افزود: انقلاب اسلامی ایران بر پایه اسلام و تقوا پایه‌ریزی شد و خداوند به این نظام عزت و آبرو داد و آن را حفظ می‌کند.
حجت‌الاسلام طباطبایی به در پیش بودن عید نوروز باستانی اشاره کرد و یادآور شد: نوروز بر اصل نظافت، پاکیزگی، دوستی و مودت استوار است مورد تائید اسلام است.
وی اظهار داشت: همان‌گونه که در ایام نوروز خانه‌ها را تمییز می‌کنیم باید به خانه‌تکانی دل‌های خود نیز بپردازیم و کدورت‌ها را دور بریزیم و به نسبت به یکدیگر احسان و نیکوکاری کنیم.
وی بر دستگیری از مستمندان و نیازمندان در ایام نوروز تأکید کرد و در بخشی از خطبه‌های نماز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را یادآور شد و بر رفع آن توسط مسئولان تأکید کرد.
امام‌جمعه موقت ندوشن با اشاره به ایام البیض در ماه رجب بر حضور گسترده‌تر مردم و جوانان در آیین‌های اعتکاف تأکید کرد و گفت: خوشبختانه هرسال شاهد حضور چشمگیرتر مردم و جوانان در آئین هستیم.
گرامی داشت ولادت باسعادت حضرت امام جواد و حضرت علی (ع) و روز پدر از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه ندوشن بود.
6198 / 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.