به گزارش ایرنا فخرالسادات خامسی هامانه عصر دوشنبه در کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی شهرستان اردکان افزود: مردم نمی‌دانند چه فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود و این کوتاهی از سوی مسئولان است که فعالیت‌ها را اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.
وی به فلسفۀ اهمیت ویژه به مسائل اجتماعی اشاره و در این خصوص بیان کرد: چند سالی است آسیب‌های اجتماعی به شدت مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و دستور تشکیل سازمانی فراقوه‌ای، زیرنظر مستقیم رهبری، از سوی ایشان برای مقابله با آسیب‌ها اجتماعی داده شده است.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد گفت: تشکیل کارگروه‌های متناظر با شورای اجتماعی کشور و نیز انجام کارهای فوق‌العاده نوآورانه، عملیاتی و زودبازده در دستگاه‌های اجتماعی را از دستگاه‌های اجتماعی فرهنگی و فرمانداری‌ها خواستاریم.
وی تصریح کرد: اگر فرمانداران به مباحث اجتماعی نظارت مستقیم نداشته باشند، طبق مصوبه ابلاغی، معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار می‌بایست اقدام به عزل آنان نمایند.
خامسی بر ضرورت حضور رسانه‌ها در موضوعات اجتماعی تأکید و تصریح کرد: تنها صلاح ما در فرهنگسازی اجتماعی و فرهنگی رسانه است.
وی افزود: بعضا اطلاع‌رسانی درست به جامعه نمی‌شود و مردم نمی‌دانند چه فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود و این کوتاهی از سوی مسئولان است که فعالیت‌ها را اطلاع‌رسانی نکرده و مردم را درگیر نمی‌کنند.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری با بیان اینکه نباید به نارضایتی‌های اجتماعی دامن زده شود، گفت: مردم باید شنیده شوند و اینگونه است که خود را در سیاست‌ها دخیل دانسته و رضایت و همراهی آنان در اجرای برنامه‌ها جلب می‌شود.
وی به تشریح سه نوع سیاستگذاری در کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی پرداخت و گفت: ضرورت دارد بین مراجع ذی‌ربط برای مقابله با جرایم و تخلفات این حوزه مثل مواد مخدر، مشروبات الکی، مفاسد اخلاقی در فضای مجازی، ساماندهی امور امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و مناطق ویژه اجتماعی، فساد و فحشا، رشوه و درآمدهای نامشروع و... هماهنگی و وحدت‌رویه صورت گیرد.
به گفتۀ خامسی، کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی می‌بایست با ارائه نظرات اعضای کمیسیون و طرح‌های تعریف شده، احساس امنیت مطلوب را در جامعه ایجاد، ارزش‌های اجتماعی و باورهای دینی را نهادینه و از بروز جرائم، تخلفات و ناهنجاری‌ها جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: نیاز است علل ناهنجاری‌های اخلاقی بررسی، سازوکارهایی برای آن در نظر گرفته شود و مصوباتی برای مقابله با ناامنی‌ها در نظر گرفته شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.