به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز جمعه در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: رشد شهرنشینی و افزایش مشکلاتی نظیر آلودگی و تخریب های زیست محیطی در سال های اخیر، اهمیت ایجاد و حفظ فضاهای سبز شهری و برون شهری که تاثیرمستقیمی بر کیفیت زندگی مردم و افزایش روحیه نشاط و شادابی و لطافت درجامعه دارد را دوچندان نموده است.
وی اضافه کرد: طبق برخی مطالعات وزارت شهرسازی، سرانه متعارف فضای سبز شهری در ایران بین هفت تا 12 مترمربع برای هر فرد است که البته با شاخص های تعیین شده از سوی سازمان ملل یعنی 20 تا 25 مترمربع رقم کمتری
است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: با توجه به اقلیم گرم و خشک استان یزد تاکید می شود تاضمن نگهداری فضای سبز موجود، استفاده از گیاهان کم آب خواه و مقاوم به انواع تنش های محیطی مثل شوری، خشکی و آلودگی ها مورد توجه قرار گیرد.
تابش به مشکلات کمبود آب و آلودگی منابع آبی در استان نیز پرداخت و اظهارداشت: پساب فاضلاب می تواند در ایجاد و تداوم فضاهای سبز نقش موثری ایفا نماید که از این ظرفیت می توان با حفظ جوانب زیست محیطی آن، برای توسعه
پایدار فضاهای سبز بهره برد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات اقتصادی و صنعتی دراستان یزد و شهرستان اردکان گفت: از مسئولان انتظار است تا نظارت موثری برای انجام همه تکالیف قانونی واحدهای صنعتی و تولیدی به خصوص ایجاد فضای سبز انجام گیرد و بر مبنای برنامه ای مشخص و هدفمند؛ از این ظرفیت قانونی برای توسعه سرانه فضای سبز و ایجاد تفرج گاه ها استفاده کنند.
رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس تصریح نمود: در طراحی پارک های شهری و جدید، به محیط طبیعی و اقلیم منطقه توجه کافی شود و با بهره گیری از این پتانسیل ها، محیطی مفرح برای همه اقشار جامعه فراهم آید.
تابش تاکید کرد: استفاده از مشارکت مردم برای ایجاد و نگهداری فضاهای سبز شهری امری بسیار مهم و راهگشاست.
وی با اشاره به خسارت 75 هزار هکتاری معادن به عرصه های منابع طبیعی استان عنوان داشت: جای تاسف و گلایه است که چرا قانون یک درصد فروش معادن که برای جبران خسارات تصویب شده هنوز اجرایی نگردیده است که از مسئولان استان به جِد می خواهم این موضوع مهم استان را پیگیری کنند.
15 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی است که به این مناسبت 'محمدرضا تابش' رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس به همراه جمعی از مسئولان شهرستان اردکان چند نهال را در پارک کوهستان، غرس کردند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.