به گزارش ایرنا مرتضی افخمی عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز درختکاری با بیان اینکه درشهرستان اردکان با پیگیری ها و کارهای صورت گرفته به جایگاه توسعه یافتگی در بخش صنعت رسیده ایم افزود: ولی لازم است در دیگر ابعاد نیز شهرستان را به جایگاه واقعی و درخور شان مردم این دیار برسانیم .
وی اضافه کرد: یکی از این مقوله ها حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است که باید با توجه به گسترش صنایع در این بحث جدی تر وارد شویم و تلاش کنیم فضای سبز شهرستان را گسترش داده و محیط زیست را حفاظت نماییم .
افخمی در ادامه اظهار داشت: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ، تدابیری که دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی به بخش منابع طبیعی کشور داشتند اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص داده که بی سابقه بود و شهرستان اردکان هم از این اعتبارات بهره خوبی برد .
وی گفت: امیدواریم این اعتبارات ازجانب مجلس پایدار شود تا بتوانیم فضای سبز شهرستان را توسعه دهیم.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان نیز درادامه با بیان اینکه با توجه به وجود مشکلات زیست محیطی شهرستان لازم است که به درختان و فضای سبز اهمیت بیشتر داده شود گفت: هر روز ، روز درختکاری است ، درختان را پاس بداریم .
رقیه کرمانیان گفت: یکی از مواردی که در توسعه پایدار مهم می باشد حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است که مسئولان باید به آن توجه لازم را داشته باشند .
وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص اهمیت درخت و درختکاری گفت: توجه به محیط زیست فقط محدود به مسئولان نمی شود بلکه مردم نیز پیش قدم شوند .
معاون فرمانداری اردکان تصریح کرد: رسانه ها در این امر مهم همگام با ملت و دولت باشند تا محیط زیست عالی و عاری از آلودگی داشته باشیم .
کرمانیان افزود: نمی خواهیم شرمنده آیندگان باشیم ، باید تمام تلاش مان حفظ محیط زیست و طبیعت اطرافمان باشد .
مساحت کل شهرستان اردکان 2میلیون 309 هزار هکتار، مراتع آن یک میلیون و 600 هزار هکتار، جنگل دست کاشت 6هزار و 130هکتار ، جنگل طبیعی با احتساب بیشه زار و درختچه زار 87هزار و 352هکتار و کل منابع طبیعی شهرستان 2میلیون 294هزار و 848هکتار است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.