احمد ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت هزار و 232 صندوق صدقات بزرگ، متوسط و کوچک نصب و یا بین مردم این شهرستان توزیع ‌شده است.
وی افزود: صدقات جمع ‌آوری ‌شده در در زمینه ازدواج، تامین جهیزیه، تأمین مسکن، امور درمانی، کمک‌ های موردی، کمک هزینه تحصیلی و پرداخت تسهیلات قرض‌ الحسنه به مددجویان زیر پوشش هزینه می ‌شود.
این مسئول اظهار داشت: کمیته امداد به‌ منظور جلب مشارکت های مردمی برای یاری ‌رساندن هر چه بهتر به مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند برنامه ‌های متعددی را سالانه اجرا می کند.
ایزدی ابراز امیدواری کرد نیکوکاران منطقه با مشارکت در طرح ‌های این نهاد به همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای کاهش مشکلات نیازمند اقدام کنند.
هم اکنون 2 هزار و 337 خانوار با جمعیت چهار هزار و 925 نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد مهریز هستند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/
رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان توسط اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی آغاز شده و تا 17 فروردین‌ماه 1398 ادامه دارد .
دکتر علی فاتحی نیا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور است و مسافران بیشتری را در ایام نوروز دارد افزود: لذا اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی نظارت خود را تشدید خواهد کرد.
وی اظهار داشت : در این طرح بر عملکرد مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، قصابی‌ها ،مرغ فروشی‌ها ، رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می‌شود .
این مسئول اضافه کرد: این طرح باهدف ارتقای سلامت و امنیت غذایی شهروندان و مسافران نوروزی اجرا می‌شود.
فاتحی نیا ادامه داد: در قالب طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ، در نوروز پارسال 58 مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دام و طیور در سطح این شهرستان انجام شد.
وی بابیان اینکه تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی از وظایف سازمان دامپزشکی است، تأکید کرد: به دلیل حساسیت موضوع و سلامت مصرف‌کنندگان این طرح به‌ صورت ویژه پیگیری و دنبال می‌شود و با متخلفان برابر مقررات برخورد به عمل خواهد آمد.
شهرستان ابرکوه دارای 63 واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی و قصابی و مرغ فروشی و رستوران است.
مرکز این شهرستان 53 هزارنفری در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/
رئیس جمعیت هلال احمر مهریز از برگزاری مانور زلزله در مدارس پسرانه شهید صدوقی (ره) و آزادگان این شهرستان با حضور دستگاه های امداد رسان خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این جمعیت، محسن زارعیان با اشاره به اینکه کشور ما از جمله کشورهای حادثه خیز در جهان به شمار می رود گفت: هر چه آگاهی ما در مقابله با حوادث بیشتر باشد آسیب پذیری ما کمتر خواهد بود.
وی یادآور شد: مانور یکی از عوامل آمادگی است که توان افراد را در مقابله با حوادث افزایش می دهد و امید است کشوری پویا و با آمادگی کامل در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی داشته باشیم.
رئیس جمعیت هلال احمر مهریز ادامه داد: در هرمدرسه تعدادی از دانش آموزان تحت عنوان دادرس آموزش داده می‌شوند تا به هنگام روبرو شدن با زلزله بتوانند به دانش آموزان کمک کرده و همچنین تلفات جانی و خسارات کاهش یابد.
زارعیان اظهار داشت: برگزاری مانور زلرله با حضور و همکاری دانش آموزان بر حسب نیاز با همیاری سایر دستگاه های اجرایی در منطقه برگزار می شود.
مهریز 10 هزار دانش آموز و 100 مدرسه دارد.
7541/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.