به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر شامگاه سه شنبه در همایش مشترک روسای هیات های ورزشی، تشکل های مردم نهاد جوانان و اعضای شورای عالی ورزش یزد افزود: به برکت انقلاب اسلامی و پیگری دولت و همراهی مسئولان در پنج سال اخیر فعالیت های خوبی در ساخت سالن های چند منظوره و زمین های چمن به خصوص در روستاها انجام شده است.
وی به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: سیاست وزارت ورزش و جوانان تحقق توصیه های ایشان و توجه به مسائل جوانان در ابعاد مختلف با همدلی است.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مشکلات موجود کشور ناشی از تحریم های ظالمانه دشمن است تاکید کرد: راه توسعه همه جانبه در عرصه های مختلف و بخش ورزش در سایه همکاری و کمک در راستای اهداف عالیه نظام اسلامی است.
سلطانی فر خاطر نشان کرد: به برکت نظام اسلامی فضاهای ورزشی کشور پس از پیروزی انقلاب 14 برابر گسترش پیدا کرده و این توفیق همچنان با همبستگی و همکاری مردم و مسئولان ادامه دارد.
وی یادآور شد: تمام مشکلات اقتصادی کشور به خاطر اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی است و اگر کسی آدرس دیگری می دهد اشتباه است.
وزیر ورزش و جوانان از چهار هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد در 2 سال و نیم آینده طرح ‌های بیش از 50 درصد پیشرفت تکمیل و برای استفاه به ورزشکاران کشور تحویل خواهد شد.
عضو دولت دوازدهم از همراهی تمام اقشار در کشور که با برنامه های این وزارتخانه همراهی دارند قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که مسائل جوانان و رسیدگی به نیازهای آنها در اولویت قرار گیرد.

**تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی در اولویت
همچنین محمدعلی طالبی استاندار یزد گفت: ظرفیت های خوبی در ورزش این استان وجود دارد و با همکاری تمام بخش ها می توان با تکمیل طرح های نیمه تمام که در اولویت قرار دارد به نسل جوان خدمت کرد.
وی به اهمیت وجود مشاوران جوان در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به معرفی مشاور جوان هستند.
طالبی ابراز امیدواری کرد که بر اساس رویکرد وزارت ورزش و جوانان و با کمک استان و بودجه دولتی و همراهی بخش خصوصی و خیران تا پایان دولت تدبیر و امید شاهد بهرمندی همه ورزشکاران از فضاهای مناسب ورزشی باشیم.

**مسائل فرهنگی در کنار برنامه های ورزشی
همچنین مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: انجام برنامه های فرهنگی در کنار فعالیت های ورزشی و تحقیقی و پژوهشی و رسیدگی به مسائل جوانان محور فعالیت های این اداره کل است.
وی به اقدام های دولت تدبیر و امید در سال های اخیر در عرصه ورزش یزد با همکاری مسئولان و تلاش پیشکسوتان و تشکل ها اشاره کرد و تمام موفقیت ها را مدیون همکاری ذکر کرد.
شریعتی تصریح کرد: رسیدگی به مسائل جوانان در بخش های مختلف و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از جمله اولویت هاست و قطعا به همکاری خیران و بخش خصوصی نیاز است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم سند توسعه ورزش استان یزد که حاصل فعالیت متخصصان، اساتید دانشگاه و کارشناسان ورزشی است رونمایی شد.
این سند با شعار «دوستی با ورزش، دوستی با زندگی» تدوین شد و قرار است به چشم‌اندازی برسد که در یزد خانواده‌هایی پویا با مشارکت 100 درصدی و توسعه پایدار روستایی و شهری داشته باشد.
وزیر ورزش و جوانان در سفر یکروزه خود به یزد ضمن شرکت در کنکره علمی جوانان کشور، چند طرح ورزشی را در میبد افتتاح کرد.

** تشکل های مردم نهاد مدافع مطالبات جوانان باشند
همچنین معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وظیفه اصلی تشکل های مردم نهاد است که با جدیت برای تحقق مطالبات جوانان از هیچ کوششی دریغ نکنند.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی تندگویان افزود: پیگیری مطالبات برحق جوانان با همکاری سایر بخش ها و مشارکت خودشان جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه های وزارت ورزش و جوانان و همکاری سایر دستگاه های اجرایی و تشکل ها در سال های اخیرکارهای بزرگی برای رفع نیازهای جامعه هدف انجام شده است.
این مسئول، نیاز مشترک وزارت ورزش و جوانان و مراکز آموزش عالی را ایجاد خانه جوان برشمرد و یادآور شد: در این زمینه به دنبال یک جمع بندی و فعالیت هستیم تا با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها نسبت به ایجاد خانه جوان در آنها اقدام شود.
تندگویان به مشکل این تشکل ها در زمینه بیمه اعضا اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند برای دریافت بیمه با مشکلاتی مواجه اند اما با رسمی شدن سازمان های مردم نهاد این مطالبه رفع می شود.
همچنین معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: دغدغه جوانان استان مساله اشتغال است که تاکنون کارهای خوبی انجام شده ولی کافی نیست و برای حل آن به همکاری بخش ها و عزم جدی و همکاری خیران نیاز است .
احمد طالبی ادامه داد: از جمعیت یزد یک میلیون و 138 هزار نفری استان هم اکنون 270 هزار نفر در رده سنی 15 الی 29 سال زندگی می کنند که جوان محسوب می شوند و برای رسیدگی به مطالبات و نیازهای آنها فعالیت های مختلف بر حسب نیاز انجام می شود.
به گفته وی، موضوع مهم ازدواج و مسکن از دیگر نیازهای جوانان است که در این خصوص کارهایی در استان با مشارکت دستگاه های مختلف انجام شده است و به خاطر اهمیت موضوع باید بیش از گذشته تلاش مضاعف انجام شود.
در این جلسه همچنین توسط روسای تشکل های مردم نهاد جوانان، اختصاص بودجه، مکان، بیمه، فعالیت های فرهنگی و مسابقات مطرح شد .
هم اکنون 50 تشکل مردم نهاد در حوزه جوانان استان یزد فعالیت دارند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت و 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.