مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: 50 درصد طلاق ها در پنج سال نخست رخ می‌دهد و این نشان دهنده لزوم آموزش مهارت های پیش از ازدواج و ارزیابی های روانشناختی پیش از ازدواج است.

جلیل عفتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آغاز اجرای طرح «دانشنامه ازدواج» در یزد اظهار داشت: طرح دانشنامه ازدواج از سال ۹۵ با ابتکار کارشناسان بهزیستی و با هدف آموزش مهارتهای زندگی و پیش از ازدواج به جوانان در آستانه ازدواج در شهرستان میبد آغاز شد.

وی کاهش ازدواج و افزایش طلاق را دو موضوع مهم جامعه دانست و گفت: در کشور به ازای هر سه ازدواج، یک طلاق و در استان یزد به ازای هر چهار ازدواج، یک طلاق صورت گرفته که رو به رشد بودن این روند قابل تأمل است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به آموزش اجباری زوج‌های جوان در طرح زندگی خانواده گفت: آموزش اجباری به‌رغم میل باطنی ما بوده، اما بازخوردها حاکی از استقبال زیاد از کارگاه‌های آموزشی 16 ساعته پیش از ازدواج است.

وی با تاکید بر اینکه در نظام آموزش خود نقص داریم و نباید آموزش را اجباری کنیم بلکه باید مفاهیم را در مسیر رشد آنها از کودکی، نوجوانی، دانشجویی و همین اکنون آغاز کنیم خاطرنشان کرد: مفاهیم کاربردی را باید در دوره های مختلف زندگی آموخت تا بتوان این مهارت ها و شناخت ها را شکل داد و در شرایط مختلف به کار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با تاکید بر ضرورت آموزش های پیش از ازدواج گفت: تجربه ای که در دنیا وجود دارد این که قبل از این که وارد ازدواج شویم باید مهارت آموزی کرده باشیم و با انتخاب همراه باشناخت و آگاهانه امر ازدواج صورت گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.