به گزارش ایرنا علی سرداری روز شنبه به مناسبت آغاز هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی ( 8 تا 15 اسفندماه) به خبرنگاران افزود: اصول یادشده شامل تربیت دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی، زیستی و بدنی ، هنری و زیباشناختی، اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناوری است که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر پایه آن‌ برنامه ریزی شد.
وی بابیان اینکه به این مناسبت برنامه‌هایی در مدارس شهرها و روستاها برگزار می‌شود، اظهار داشت: رویکرد برنامه‌ها تکریم، تبلیغ و ترویج و توسعه فضاهای پرورشی است.
سرداری تجلیل از خادمان و قدردانی از معاونان و مربیان پرورشی و گردهمایی آن‌ها، تشکیل نمایشگاه توانمندی ها و تولیدات دست‌ساخته‌های دانش‌آموزی، برگزاری محفل انس با قرآن و بهره‌برداری از چند فضای پرورشی را ازجمله برنامه‌ها ذکر کرد.
وی تعداد شهدای امور تربیتی استان را 28 تن ذکر کرد و افزود: تجلیل از خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌هاست که در طول سال مراسم‌های مختلفی برای این عزیزان در مدارس برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد، اجرای طرح ملی حفظ قرآن با حضور 61 هزار دانش‌آموز، برپایی 200 محفل انس با قرآن ، برگزاری جشنواره‌های کلام وحی با حضور 110 هزار نفر و مسابقه‌های درسی از قرآن با شرکت 20 هزار تن را ازجمله فعالیت های این معاونت در طول سال تحصیلی ذکر کرد.
سرداری برپایی گفتمان دینی با هزار و 600 نشست، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در 62 رشته ، اعزام 10 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور و اجرای طرح همیار مشاور را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

** کمبود نیروهای مشاور در مدارس ابتدایی
سرداری در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران از کمبود نیروهای مشاور در مدارس ابتدایی استان خبر داد و تأکید کرد: به ازای هر 15 دانش‌آموز متوسطه یک ساعت مشاوره در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون جمعیت دانش‌آموزی استان 250 هزار نفر و تعداد مشاوران مدارس 190 است.
به گفته معاون اداره کل آموزش و پرورش یزد با توجه به دوره حساس نوجوانی و نیازهای روانی و تحصیلی دانش‌آموزان ، به ترتیب اولویت با تأمین مشاوره تحصیلی و تربیتی در دوره متوسطه اول ، متوسطه دوم و درنهایت مقطع ابتدایی است.
وی اظهار امیدواری کرد که برای جبران کمبود نیروهای مشاور ، وزارتخانه برای جذب و استخدام نیرو در این زمینه سهمیه‌ای در نظر گیرد.

** کمبود مربی پرورشی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد در ادامه بابیان اینکه این اداره کل با کمبود مربی پرورشی متخصص روبروست تصریح کرد: البته این کمبودها با تأمین نیرو از سایر بخش‌های این نهاد رفع شده است.
به گفته سرداری از 959 معاون و مربی پرورشی استان 510 نفر معاون و بقیه مربی پرورشی هستند.
سرداری ادامه داد : این اداره کل همچنین با کمبود فضای پرورشی روبروست و در این زمینه نیازمند کمک افراد خیر هستیم زیرا کانون‌های پرورشی موجود پاسخگویی نیاز دانش‌آموزان نیست.
هم اکنون در استان یزد 250 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 920 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.