به گزارش ایرنا، منصور غلامی چهارشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: تحقق این طرح نقش مهمی در اجرایی شدن اهداف متعالی نظام اسلامی در عرصه علم و دانشگاه دارد.
وی به موفقیت های 40 ساله انقلاب در علوم مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: به برکت نظام اسلامی به لحاظ نیروهای متخصص تحصیل کرده اقدام های بسیار خوبی انجام شده و در این بخش هیچ احتیاجی به نیروی کشورهای دیگر نداریم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خیلی از زمینه ها و حتی کارشناس‌ جزء و پزشکان عمومی به خارج از کشور نیاز داشتیم ولی این مشکل حل شده و به صورت کامل در داخل کشور تامین می‌شود.
غلامی به کیفیت تحصیلات دانشگاهی ایران در مقایسه با خیلی از کشورهای دنیا اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر در سطح دنیا ، تحصیل کردگان کشورمان را به عنوان افراد با دانش و با تحصیل کیفی می شناسند.
وی یادآور شد: مراکز آموزش عالی در سال های گذشته اقدام های بسیار خوبی را انجام داده اند ولی همانطوریکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه کردند باید وضعیت دانشگاه‌ ها بهتر شود.
به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ مراجعه بخش های مختلف کشور باید به دانشگاهیان و استفاده از فارغ‌التحصیلان بیش از گذشته بر اساس نیازها رونق پیدا کند.
غلامی همچنین به ظرفیت دانشگاه ها در خدمت به مردم و کشور و همچنین حل مسائل بر اساس اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و بر بهره گیری جوانان از فرصت موجود تاکید کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر 2 روزه خود به یزد در برنامه های مختلف و دیدار با مسئولان و دانشگاهیان شرکت می کند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 100 هزار دانشجو و 60 مرکز آموزش عالی دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.