تعداد زرتشتیان استان یزد حدود 6 هزار نفر است که عمدتا در شهرستان های یزد، تفت، میبد و اردکان، قرن هاست که با مسلمانان زندگی مسالمت آمیزی دارند.
به گزارش پنجشنبه شب روابط عمومی فرمانداری میبد، سید حسین فلاح در دیدار تعدادی از زرتشتیان روستای مرزعه کلانتر با وی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به پیروان این آیین باستانی در شهرستان تبریک گفت.
وی با اشاره به طرح گازرسانی‌، روشنایی جاده‌ها و فعالیت‌های دیگری که انجام‌شده است، بیان کرد: همکاری و همراهی اقلیت‌های مذهبی که شهدایی هم تقدیم انقلاب کرده‌اند، ستودنی و قابل‌تقدیر است.
فلاح تصریح کرد: به برکت ثبات و امنیتی که حاکم است همه فارغ از لباس و مذهب همیشه هم دوش هم در مواقع بحرانی مانند سیل، زلزله و جنگ در کنار هم بودیم و خواهیم بود.
بخشدار مرکزی میبد نیز در این دیدار به دو بانده شدن جاده روستای مزرعه کلانتر اشاره کرد و افزود: زیرسازی آسفالت جاده کنار کاشی ماهان انجام ‌شده است و در دستور کار قرارگرفته و حمایت‌های فرمانداری را می‌طلبد.
محمدجواد احمدی با تشکر از همکاری دهیار مزرعه کلانتر، دیگر اقدامات در دستور کار را احیاء بافت فرسوده روستای مزرعه کلانتر عنوان کرد.
زرتشتیان روستای مزرعه کلانتر از فرماندار و بخشدار مرکزی میبد به خاطر اقدامات انجام‌شده برای آن‌ها قدردانی کردند و موبد آنها ایام الله دهه فجر انقلاب و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در این دیدار تبریک گفت.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.