دبیر شورای هماهنگی بانک‌های یزد با اشاره به اینکه معوقات بانکی یزد ۱۳ هزار میلیارد ریال است، گفت: 137 میلیارد ریال تسهیلات در یزد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضایی در نشست خبری مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: شورای هماهنگی بانک‌ها در استان شامل 10 بانک است که مجموع 189 هزار میلیارد سپرده بانکی جذب کرده‌اند.

وی با اشاره به رشد 17 درصدی منابع بانک‌ها ادامه داد: 137 میلیارد ریال تسهیلات تا پایان آذر پرداخت شده که میزان سپرده‌ها و تسهیلات‌دهی با رشد 13 درصدی عدد نزدیک به هم دارد و نشان می‌دهد پولی که جذب می‌شود در استان صرف پرداخت تسهیلات شده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها میزان مطالبات در استان را بیش از 13 هزار میلیارد ریال دانست و گفت: رشد 40 درصدی در مطالبات داریم و اگر این پول را به بدنه اقتصادی استان تزریق کنیم و سرمایه گذاری شود قطعا پی ریزی خوبی در حوزه صنعت و اقتصاد خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه بحث پرداخت دیون باید با جدیت دنبال شود اضافه کرد: وقتی حرف از توسعه پایدار می زنیم یعنی همه باید در کنار هم باشیم و اگر تسهیلاتی به فعالان اقتصادی می دهیم باید پس بدهند به ویژه در استان دارالعباده یزد که شرایط متفاوتی با سایر استان ها دارد.

رضایی با بیان اینکه به هر اندازه هزینه مطالبات در بانک ها بالا باشد فرایند اقتصادی هم آسیب می بیند عنوان کرد: 430 شعبه بانک در استان یزد داریم که خدمات ارائه می کنند و هر فرد بیش از 2 کارت بانکی را در اختیار دارد و خدمات می گیرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک ها با بیان اینکه مردم ارتباط خوبی با بانکداری الکترونیکی دارند اظهار داشت: خوشبختانه مردم یزد در راستای کاهش هزینه ها از بانکداری الکترونیکی در شبکه بانکی بهره می برند و این روند رو به رشد است.

وی درباره چابک‌سازی و کوچک‌سازی شبکه بانکی عنوان کرد: شعب ناکارآمد حذف و جابجا شده و فرصتی برای شبکه بانکی فراهم شده که با به‌روزآوری و چابک‌سازی از آثار منفی گستردگی شبکه بانکی جلوگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها درباره مباحث ارزی و انتقادات فعالان ارزی نیز بیان داشت: تغییرات متعددی در این زمینه بروز داده لذا توصیه دارم فعالان اقتصادی در این زمینه حتما با واحدهای ارزی بانک ها مشاوره و ارتباط داشته باشند تا در مباحث بین المللی با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.