به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز سه شنبه در مراسم افتتاح نمادین سیزدهمین نمایشگاه کتاب قزوین افزود: سالانه 440 هزار میلیارد ریال یارانه به مردم پرداخت می شود که در نتیجه آن، پول از جیب فقرا خارج شده و به جیب ثروتمندان واریز می شود.
زاهدی افزود: اگر کمتر از نیم درصد این یارانه به نشر اختصاص یابد، انقلاب بزرگی در حوزه چاپ و مطالعه کتاب به وقوع خواهد پیوست چون کاهش هزینه نشر و قیمت تمام شده کتاب را به دنبال دارد.
وی با واکاوی دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه، اضافه کرد: شاید یکی از علت های این موضوع مربوط به وضعیت معیشتی مردم است اما نمی توان به صورت مطلق آن را پذیرفت چون در بسیاری از برهه های تاریخی که وضعیت اقتصادی مردم نیز مطلوب بوده سرانه مطالعه پایین بوده است.
زاهدی با بیان اینکه نگاه دولت، متولیان امر و مردم به کتاب باید به عنوان ضرورت جامعه تغییر یابد، ادامه داد: همه باید بدانند هیچ رشدی بدون آگاهی و هیچ آگاهی بدون کتاب شکل نمی گیرد.
وی گفت: برگزاری نمایشگاه های عرضه کتاب تنها بخشی از کار متولیان امر در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است که به طور قطع تاثیر مطلوب خود را میان مردم برجای خواهد گذاشت.
زاهدی همچنین به موضوع حبس کتاب نیز اشاره کرد و گفت: در کنار لزوم کاهش قیمت کتاب، کتاب های بدون استفاده زیادی در منازل و ادارات وجود دارند که می توان با تحویل آنها به کتابخانه ها دسترسی مردم را به آنها آسانتر ساخت.
استاندار افزود: هدف تمامی اقدامات و برنامه ریزی هایی که در این حوزه صورت می گیرد باید افزایش سرانه مطالعه باشد تا جایی که خود مردم درک کنند که گسترش مطالعه برای پیشرفت کشور ضروری است.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.