به گزارش ایرنا، عبدالرضا دستا، چهارشنبه شب در آئین اختتامیه دوره آموزش مربیگری فوتبال استان افزود: تاکنون برای مربیان فوتبال، دوره های متعدد آموزشی با همکاری فدراسیون و استفاده از اساتید مجرب برگزار شده است.
وی ادامه داد: بدون داشتن مربیان آموزش دیده و به روز، قطعا نمی توان شاهد تحول و ارتقای فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی بود، بنابراین محور تمام برنامه های هیات برگزاری این دوره هاست.
رئیس هیات فوتبال یزد تصریح کرد: یک مربی فوتبال زمانی در برنامه های خود موفق است که به علم روز مجهز باشد تا بتواند به صورت علمی نسبت به انتقال دانش خود به دیگران دقیق عمل کند.
دستا خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی باید دقیق، در قالب برنامه، هدفمند و مستمر باشد تا به نتیجه برسد و با توجه به ظرفیت های خوبی که در استان وجود دارد باید تداوم یابد.
وی گفت: آموزشی موثر است که منجر به یادگیری شود و زمانی یک مربی می تواند در کار خود موفق عمل کند که نسبت به ارائه علم مربیگری خود و انتقال آن به بازیکنان اقدام کند.
رئیس هیات فوتبال یزد افزود: بالاترین اثر آموزش، اثر بخشی آن است و برای تحقق آن قطعا باید در تیم ها و باشگاه ها به صورت فعال نسبت به آموزش نسل جوان فعالیت کرد.
به گفته دستا، اگر آموزش های فرا گرفته شده توسط مربیان به بازیکنان به خصوص در رده سنی پایه منتقل نشود در گذر زمان به فراموشی سپرده می شود.
همچنین مدرس فدراسیون فوتبال گفت: برگزاری دوره های آموزش مربیگری فوتبال برای مربیان باید یک برنامه همیشگی توسط هیات های فوتبال باشد.
مهدی لباف زاده افزود: باید مربیان فوتبال، دانش خود را با بهره گیری از مدرسان به روز کنند تا بتوانند در انجام وظایف خود و تربیت بازیکنان موفق باشند.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی مورد تاکید فدراسیون است و تاکنون در استان با همکاری هیات برنامه های آموزشی خوبی انجام شده و باید ادامه یابد.
لباف زاده گفت: آموزشی موثر است که همیشگی و همراه با فعالیت مربیان در مدارس فوتبال و کسب دانش روز باشد که در این راستا ظرفیت های خوبی در یزد وجود دارد.
همچنین نماینده مربیان فوتبال گفت: برگزاری دوره آموزش مربیگری فوتبال برای توسعه این رشته در استان موثر است و باید ادامه داشته باشد.
محمدحسن محراب افزود: آموزش از ارکان اصلی موفقیت در توسعه فوتبال است که امیدواریم بتوان با بهره گیری از تمام ظرفیت ها به اهداف رسید.
در پایان به مربیان گواهینامه شرکت در دوره اعطا شد.
استان یزد 200 مربی فوتبال دارد.
دوره آموزش مربیگری درجه سی (c) فوتبال مردان ایران از روز پنجشنبه چهارم بهمن ماه 1397 با حضور 19 نفر در ورزشگاه شهید نصیری یزد آغاز شده است.
این دوره زیر نظر فدراسیون به مدت 50 ساعت به صورت تئوری و عملی برگزار می شود و تدریس آن را، مهدی لباف زاده بر عهده داشت و بعد از برگزاری آزمون تئوری و عملی به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می شود.
هم اکنون 600 مربی در استان فعالیت دارند که از این تعداد حدود 200 نفر با مدرک مربیگری درجه سی در تیم های مختلف فعالیت می کنند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار بیمه شده و همچنین 30 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ کشور دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.