تاکنون در این ارتباط فعالیت های خوب فرهنگی انجام شد و یا در دست انجام است، و نیز بهره گیری از ظرفیت ها و نظرخواهی از دلسوزان نظام در این ارتباط مورد تاکید قرار گرفت.
در این ارتباط میزگردی از سوی ایرنا با عنوان « بررسی وضعیت مسائل فرهنگی شهر مهریز، نیازها و مطالبات » با حضور تعدادی از فعالان حوزه فرهنگ شهرستان برگزار شد و شرکت کنندگان بر همکاری تمام بخش ها و انجام برنامه ها با رعایت موازین دینی تاکید کردند.

** انجام کار فرهنگی با استفاه از نظر نخبگان
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز می گوید: برای کارهای فرهنگی می بایستی دستگاه ها از دیدگاه نخبگان دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه استفاده کنند تا نتایج بهتری به همراه داشته باشد.
حجت الاسلام محمدعلی متوسل افزود: کارهای خوبی توسط برخی اداره ها و نهادها با همکاری بخش خصوصی و افراد خیر به مناسبت های قمری و شمسی شده است.
وی تصریح کرد: باید هر فعالیت و اقدامی با در نظر گرفتن فضای دینی و فرهنگی منطقه، اهداف نظام و انقلاب برای ارتقای امور فرهنگی انجام شود.

** ضروت همکاری دستگاه ها و تشکل ها در برنامه ها
همچنین معاون شهرداری مهریز اظهار داشت: مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر با همکاری هم فعالیت های خوبی را در محلات به مناسبت های مختلف انجام دادند ، این روند بر حسب ضرورت ادامه دارد.
عباسعلی زارع افزود: برای اینکه این 2 مجموعه بتواند وظایف را انجام دهد به همکاری مردم و دستگاه های اجرایی نیاز است.
وی تصریح کرد: توجه به ارزش های فرهنگی و مبانی دینی در انجام برنامه ها محور فعالیت هاست و همه می توانند با بیان دیدگاه ها ،شهرداری را در این ارتباط یاری دهند.

**ضرورت استفاده از نظر نخبگان
عضو سابق شورای شهر مهریز هم یادآور شد: باید در کارهای فرهنگی از نظر دلسوزان و نخبگان استفاده شود.
حجت الاسلام سید حسین حسینی افزود: کارهای زیادی از سوی دستگاه های مختلف به صورت جزیره ای انجام می شود و باید بررسی کرد خروجی آنها چیست.
وی تصریح کرد: صرف هزینه و مشغول کردن مردم و جوانان اگر با بهره فرهنگی و دینی همراه نباشد، ارزشی ندارد و فقط نوعی فرصت سوزی است، باید در قبال محتوای آنها احساس تکلیف کرد.

** ضرورت همفکری مسئولان
مدیر حوزه علمیه خواهران مهریز هم گفت: کارهایی در شهر و در قالب برنامه های فرهنگی و هنری انجام می شود، خوب است، دقیق و حساب شده و بر اساس نیاز مردم و جوانان با رعایت مسائل شرعی باشد.
عزت شهبازی افزود: باید برای امور مهم فرهنگی حداقل از نظر افراد نخبه ، مومن و دلسوز شهر استفاده کرد،اگر چنین شد قطعا خروجی بهتری در کارها به دست می آید.
وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب در قالب تهدید نرم ارزش های دینی و انقلابی را نشانه گرفته اند، بر ضرورت بصیرت و هوشیاری در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی شهر تاکید کرد.

**برنامه های فرهنگی با محتوا
همچنین به گفته معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مهریز، برنامه های فرهنگی باید بر اساس فرهنگ ، آداب و رسوم و بافت فرهنگی شهر و مردم و به خصوص ارزش های دینی و انقلابی انجام شود.
اعظم مهجوریان افزود: ازدواج جوانان، بیان احکام الهی، بهره گیری از نظر نخبگان حوزه و دانشگاه، دوری از موازی کاری و رعایت موازین شرعی باید مدنظر قرار گیرد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
ایرنا، تنها خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران است که به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی در 19 مرداد 1313 خورشیدی با عنوان « آژانس پارس» و باهدف تولید و بازتاب اخبار و رویدادهای مهم ایران، منطقه و جهان شکل گرفت.
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اکنون 84 سال از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبکه‌ای گسترده از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از کشور است به‌گونه‌ای که علاوه بر 54 دفتر در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم، شبکه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیک پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
ایرنا همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشکده خبر به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی کشور نیز وابسته به آن است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.