به گزارش ایرنا سیدمحمد رستگاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه این طرح ها در حوزه عمرانی، ورزشی، فرهنگی ، آموزشی، گردشگری و صنعت است افزود:هزینه طرح های مورد اشاره توسط بخش دولتی ، خصوصی و خیرین تامین شده است.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در این شهرستان اظهار داشت: درحال حاضر تمام روستاهای بالای 10 خانوار این منطقه از نعمت آب و برق برخوردار هستند.
رستگاری ضریب نفوذ تلفن ثابت در این شهرستان 44 درصد بیان کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط 80 کیلومتر طول جاده های این شهرستان بود که درحال حاضر این رقم به 460 کیلومتر رسیده است.
وی با اشاره به بزرگ‌ترین معدن سرب و روی ‌خاورمیانه در مهریز اظهار داشت: در دو سال اخیر این معدن فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرده و پیش‌بینی یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی طی چهار سال برای آن نظر گرفته شده که فاز اول آن در سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار مهریز با بیان اینکه افزون بر 500 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده است افزود: 98 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و 2 اثر هم به ثبت جهانی رسیده است.
رستگاری توجه به حوزه گردشگری را از اولویت های اصلی این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه واحدهای بوم گردی در مناطق مختلف این شهرستان راه اندازی شده است.
فرماندار مهریز افزود: در حال حاضر مجوز 11 واحد بوم گردی برای این شهرستان صادر شده و 60 درخواست هم در حال بررسی است.

** افتتاح 10 طرح در روستاهای مهریز
بخشدار مرکزی مهریز هم در این نشست از بهره برداری 10 طرح توسط دهیاری در روستاهای این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای این طرح ها 9 میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.
مهدی دهقانی زاده افزود: در راستای اشتغال پایدار در روستاهای استان 116 طرح در کارگروه استانی مصوب شد که برای راه اندازی این طرح ها 45 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است .
وی خاطر نشان کرد: متقاضیان طرح ها برای دریافت تسهیلات به بانک های مربوطه معرفی شده اند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.