به گزارش ایرنا حسین فلاح روز یکشنبه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران استان افزود: این طرح ها در زمینه های ورزشی، میراث فرهنگی، بهداشت و درمان و عمرانی هستند.
وی با بیان اینکه طرح های یاد شده برای 377 نفر فرصت شغلی ایجاد می کنند اظهار داشت: همچنین از مبلغ یاد شده 9.5 میلیارد تومان آن در بخش ورزش هزینه شده است.
فلاح تصریح کرد: در بخش میراث فرهنگی سرمایه گذاری بسیار خوبی صورت گرفته و قرار است میبد بعد از یزد دومین شهر جهانی معرفی شود که با جدیت این موضوع دنبال می شود.
وی با بیان اینکه میبد به عنوان شهر زیلو در شورای جهانی صنایع دستی انتخاب شده است افزود:300 نفر در کارگاه های زیلو بافی و 400 نفر هم کارگاه های سفال و سرامیک این شهرستان مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه این شهرستان کمترین سرانه مصرف آب در استان را دارد خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شهرستان با تولید 35 درصد کاشی کشور زمینه اشتغال 17 هزار نفر در این منطقه فراهم کرده است.
فرماندار میبد ادامه داد: سالانه 11 مدرسه در این شهرستان با مشارکت خیرین ساخته می شود و اکنون 20 هزار دانش آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی تعداد مراکز آموزش عالی در این شهرستان را 11 مرکز بیان کرد و گفت: 6 هزار و 500 دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.