سید محمد بطحایی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از سالن ورزشی اسماعیلیان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نزدیک به 25 هزار کلاس درس از این تعداد استاندارد و ایمن نیست و باید به سرعت وسایل گرمایشی آنها جایگزین شود.
وی بیان کرد: نبود لوله کشی گاز در برخی مناطق کشور مشکل را دوچندان کرده که باید در این شرایط از بخاری های استاندارد برقی یا خورشیدی استفاده کرد.
وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از حادثه اخیر در مدرسه ای در زاهدان تصریح کرد: یکی از مشکلات بسیار مهم و اولویت دار همه دستگاه های حاکمیتی کشور همین استاندارد سازی وسایل گرمایشی مدارس است تا دیگر شاهد حادثه های ناگوار اینچنینی نباشیم.
وی اضافه کرد: شاید در بیشتر موارد وسایل گرمایشی هم استاندارد باشد اما برای محیط آموزشی که در تیررس شیطنت دانش آموزان است، می تواند خطرآفرین باشد که نیاز به مدیریت دارد.
بطحایی اعتبارهای سالانه این وزارتخانه برای استانداردسازی وسایل گرمایشی مدرسه ها را ناکافی برشمرد و عنوان کرد: اگر بنا باشد با این مقدار اعتبار حرکت کنیم، شاید 9 سال زمان برای استانداردسازی همه مدرسه ها لازم باشد.
وی تاکید کرد: یک عزم ملی و پویش همگانی نیاز داریم تا این معضل در اولویت قرار گرفته و با تامین اعتبار، نهایت تا 2 سال آینده همه مدرسه ها استانداردسازی شود.
14 میلیون 700 هزار دانش آموز در 105 هزار واحد آموزشی در کشور به تحصیل اشتغال دارند.
وزیر آموزش و پرورش برای شرکت در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 14 طرح آموزشی و ورزشی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به شمال استان اصفهان سفر کرده است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.