فرماندار اردکان با اشاره به اینکه شهرستان اردکان یک شهرستان صنعتی است گفت: با طرحی که در دهه فجر بهره برداری خواهد شد برای 1000 نفر از زنان سرپرست خانوار اشتغالزایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی مقیمی در نشست خبری پنج تن از فرمانداران استان به تشریح وضعیت شهرستان اردکان پرداخت و گفت: شهرستان اردکان فرهنگی و صنعتی و مدنی است که بخش قابل توجهی از ثروت و ارزش افزوده کشور به واسطه معادن در این شهرستان نهفته است.

وی با اشاره به استقرار 250 واحد صنعتی و معدنی ادامه داد: شهرستان اردکان قطب تولید محصولات کنجدی کشور است و بیش از 60 نوع محصول را با فرآوری کنجد تولید می کند که اهمیت بالایی دارد.

فرماندار اردکان با اشاره به وجود بیش از 120 واحد آموزشی در این شهرستان عنوان کرد: نرخ بیکاری اردکان زیر 11 درصد است و معتقدم نرخ بیکاری در سطح مردان این شهرستان صفر است و این نرخ بیکاری مربوط به بانوان است.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی روستایی بهره می‌برند افزود: شهرستان اردکان در حوزه صنایع دستی روستایی نیز فعالیت دارد و تولیدات خود را در بازارهای بین المللی نیز عرضه داشته و موجب درآمد و اشتغال شده است.

مقیمی پروژه های قابل افتتاح در این شهرستان را تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 1.6 میلیون تن در سال و اشتغالزایی 250 نفر برشمرد و گفت: بعد از دهه فجر این طرح با حضور رئیس جمهور و سرمایه گذاری بیش از 460 میلیارد ریال بهره برداری خواهد شد.

فرماندار اردکان از دیگر پروژه‌ها را تولیدات کاشی و سرامیک با اشتغالزایی 1000 نفره زنان سرپرست خانوار، ذوب فولاد اردکان برشمرد و اظهار داشت: در مجموع 70 پروژه در حوزه های عمرانی، کشاورزی، خدمات، صنعت، شهری و ... بهره برداری خواهد شد که 955 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این پروژه ها شده است که برای 1300 نفر ایجاد اشتغال می کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردکان با توجه به زیرساخت های فراهم شده زمینه سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف فراهم شده است افزود: اردکان به نوعی بهشت سرمایه گذاری در ایران است لذا از سرمایه‌گذاران استقبال می شود و هرگونه حمایتی که بتوانیم از سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

مقیمی با اشاره به ویژگی‌های آب و هوایی شهرستان اردکان و اتصال به چهار استان عنوان کرد: اردکان آماده سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است و با توجه به بافت تاریخی که دارد مقدمات ثبت جهانی آن نیز فراهم شده و به زودی شاهد ثبت جهانی بافت تاریخی اردکان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف در این استان و شهرستان بیان داشت: هرساله هموطنان زرتشتی اواخر خرداد برای ادای فرایض دینی خود به اردکان و عبادتگاه چک چک می آیند از این رو همواره سعی شده برای همزیستی و زندگی بدون دغدغه آن ها تلاش شود.

مقیمی، دغدغه های اصلی در این شهرستان را کم آبی و محیط زیست برشمرد و افزود: با توجه به پایش واحدهای صنعتی دستور تعطیلی سه واحد فولادی که آلاینده بودند داده شد و جدی پای کار ایستادم و با هزینه‌ای که این واحدها برای نصب فیلتر داستند در حال حاضر به عنوان واحدهای سبز شناخته می شوند.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز حساسیت‌های لازم برای پایش محیط زیستی واحدها وجود دارد و اقداماتی که لازم است در این زمینه صورت گیرد با همکاری محیط زیست در دست اقدام است ضمن اینکه با واحدهایی که گزارش های منفی داشته باشند قطعا برخورد جدی می شود.

فرماندار اردکان چالش جدی این شهرستان را آب شرب برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه آب اردکان از شوری بالایی برخوردار است و مکاتباتی صورت گرفته تا تخصیص آب شرب به شهرستان اردکان به‌ جای اینکه بر اساس جمعیت باشد، بر اساس شوری آب صورت گیرد تا عدالت برقرار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.