به گزارش ایرنا ، شاید عده‌ای میان‌سال و حتی جوان امروز مجری‌گری بازیگران سرشناسی همچون جمشید مشایخی ، داریوش ارجمند ، سید احمد نجفی ، مرحوم خسرو شکیبایی، مرحوم حسن جوهری ، محمد صالح علاء ،امین زندگانی و ... را درگذشته‌های نه‌چندان دور به خاطر داشته باشند.
و یا مجری‌گری سال‌های اخیر مهران مدیری ، رامبد جوان ، اکبر عبدی ، مهران غفوریان ، سید جواد رضویان ، بهنوش بختیاری و اشکان خطیبی که همه به‌نوعی بینندگان خاص خودشان را داشته و دارد اما به‌تازگی با افزایش تعداد مسابقات تلویزیونی ، استفاده از بازیگران به‌جای مجری‌های توانا در مسابقات شدت گرفته است.
روزگاری در تلویزیون ایران در حدود 60 سال قبل ، استاد منوچهر نوذری، استاد مسلم رادیو و دوبلاژ به‌عنوان نخستین مجری دیده می‌شد که بعدها مسابقات جذاب و پربیننده‌ای همچون
«مسابقه هفته» در دهه 70 را مجری‌گری و مدیریت کرد.
در ادامه مجری‌گری بازیگرانی همچون رسول نجفیان، ایرج نوذری، علیرضا خمسه ، بیژن بنفشه خواه ، روشنک عجمیان، امیرمحمد زند، مجید مظفری و کوروش سلیمانی و به‌تازگی پژمان بازغی، کامبیز دیرباز و سحر زکریا ، محمدرضا گلزار ، حمید گودرزی ، حسین رفیعی ، سعید شیخ‌زاده ، نجمه جودکی دانیال عبادی ، کامران تفتی و سروش صحت و امیرحسین صدیق می‌بینیم.
در این میان تعدادی از مسابقات با مجری‌گری افرادی همچون رامبد جوان (خند وانه)، مهران مدیری (دورهمی)، پژمان بازغی (کودک شو)، کامران تفتی (وقتشه)، اکبر عبدی (شبی با عبدی) ، سروش صحت و امیرحسین صدیق (کتاب باز) در شبکه نسیم ، محمدرضا گلزار در «برنده باش» و حسن رفیعی ، سعید شیخ‌زاده در « نما به نما » شبکه سه با استقبال بالایی از سوی مردم مواجه شده است.
حال باید دید که در زمان بالا گرفتن تب مسابقه و مجری‌گری با جایزه های بالا، حامیان مالی از محبوبیت بازیگران بیشتر بهره می برند و یا بازیگران با استفاده از فرصت دیده شده هر شب در تلویزیون ، محبوبیت بیشتر کسب می کنند.
البته به نظر می رسد با توجه به‌جایزه هایی با رقم‌های بالا که به‌ویژه در مسابقه برنده باش داده می‌شود بازی باید برد – برد باشد و دو طرف ( هم بازیگر و هم حامی مالی ) و صدالبته تلویزیون ( 1+2 ) برای بالا رفتن بینندگان و افزایش رضایت مردمی ، برنده باشند.
فقط یک نکته می‌ماند و آن‌هم مسابقه پیامکی برخی از این مسابقات است که البته بابی است که در چند سال اخیر در خیلی از برنامه‌ها بازشده و مشخص نیست چقدر درآمد دارد و چه میزان از این درآمدها در قالب جایزه سهم بینندگان ، مجری‌ها ، حامیان مالی و تلویزیون است.
محمودرضا رحمانی خبرنگار ایرنا
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.