به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شامگاه یکشنبه در یک نشست خبری افزود: هر چند در فرهنگ دینی انتقاد از محبوب ترین هدیه های الهی است اما کم تحملی در برابر نقد به یک مشکل جدی تبدیل شده و این که یک مدیر دولتی پذیرش نقد را نداشته باشد، بدترین حالت ممکن است که به نظام و انقلاب ضربه می زند.
امام جمعه بندرعباس از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست: تمام تلاش خود را به کارگیرند تا فرهنگ نقد و نقدپذیری در جامعه رواج یابد.

*تکمیل مسجد جامع بندرعباس 400 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد
وی در بخش دیگری از سخنان خود، مسجد جامع بندرعباس را آبروی هرمزگان دانست که تکمیل آن نیازمند 300 تا 400 میلیارد ریال اعتبار است و هیچ ردیف بودجه دولتی ندارد و مجموع کمک های مردمی هم 150میلیون ریال است.
آیت الله نعیم آبادی درباره کمک 50 میلیارد ریالی شهرداری بندرعباس به این طرح اظهار داشت: تاکنون با زحمت و پیگیری های زیاد، 20میلیارد ریال از این کمک محقق و پرداخت شده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پاسخ به پرسشی درباره آخرین موضع وی در برابر بازار ماهی فروشان جدید که از ابتدا با آن مخالف بوده است، تصریح کرد: در ساخت این بازار که به گفته دادستان کل کشور تخلف آشکار از قانون است، دست های پشت پرده وجود دارد و من هم از موضع مخالفت خود کوتاه نیامده و نخواهم آمد.
وی متذکر شد: این بازار در ظاهر به نام ماهی فروشان است ولی منافع اصلی آن به کام دیگران و همان دست های پشت پرده است.
وی اختصاص 24 هزار مترمربع فضای 2 طبقه در دل دریا به نام بازار ماهی فروشان را در جهان بی سابقه دانست که نشانه منفعت جویی های غیرقانونی است.
آیت الله نعیم آبادی هشدار داد: واگذاری حریم دریا برای ساخت بازار ماهی فروشان سر آغاز واگذاری و نابودی کل نوار ساحلی بندرعباس است و همان گونه که ویلاسازی های ساحل استان های شمالی و حاشیه دریای خزر را از بین برد، با روند فعلی، همین سرنوشت در انتظار ساحل بندرعباس است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پاسخ به پرسش دیگری درباره واگذاری مجتمع تجاری نور به بانک تجارت و بلاتکلیفی خریداران مغازه های این مجتمع و مراجعه معترضان به وی اظهار داشت: ابتدا قرار بود ستاد نمازجمعه این مجتمع تجاری را بسازد و با درآمد فروش مغازه های آن هم مصلی را بسازد و هم هزینه های جاری مصلی را پس از تکمیل آن، تامین کند.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: این موضوع باعث بروز شایعه هایی شد که روند ساخت تغییر کرد و در نهایت با فروش زمین به مبلغ 400 میلیارد ریال بخشی از هزینه ساخت مسجد جامع تامین شد و پس از آن فردی کل مجتمع تجاری نور را خریداری کرده که شنیده می شود اکنون آن را به بانک تجارت واگذار کرده است.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: در روزهای گذشته شهروندانی که چندین سال است مغازه های این مجتمع را پیش خرید کرده اند، به دلیل از دست رفتن مغازه هایشان به من مراجعه کرده اند.
وی تاکید کرد: این افراد حق دارند و هر چند وظیفه قانونی ندارم، اما در حمایت از مردم به موضوع ورود خواهم کرد و در این مشکل کنار آن ها خواهم بود.
2094/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.