به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این میزگرد، با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته طرح های عمرانی خوبی در روستاهای بخش مرکزی در زیر ساخت های توسعه انجام شده، بر پیگیری طرح های اشتغالزایی بر اساس نیاز جوانان تاکید شد.
همچنین شرکت کنندگان به نقش دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی برای جلب مشارکت افراد علاقه مند برای سرمایه گذاری به خصوص در رابطه با طرح های اقتصادی قابل توجیه در مناطق خواستار همکاری شدند.

** پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، برنامه محوری دولت است
معاون فرماندار مهریز گفت: پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها یک اولویت برای دولت است که این شهرستان با حمایت و همراهی مسئولان و پیگیری های انجام شده، رتبه برتر استان را کسب کرده است.
محمد زارع افزود: در سال های گذشته با همت مردم و مسئولان کارهای خوبی در بخش عمران و فرهنگی در روستاهای منطقه برای جلوگیری از مهاجرت انجام شده و هم اکنون نیاز به تولید و اشتغال بیشتر است که برای تحقق آن پیگیری می شود.
وی خاطر نشان کرد: اختصاص تسهیلات اشتغال پایدار به جوانان روستایی با ارائه طرح توسط آنها در چارچوب مقررات انجام می شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
این مسئول تصریح کرد: این تسهیلات به طرح های قابل توجیه به خصوص در زمینه دامداری، صنایع‌دستی و گردشگری در روستاها اختصاص پیدا می کند.
زارع گفت: هم اکنون 11 بوم گردی در مهریز ایجاد شده که از این تعداد هفت مورد آن در برخی از مناطق ییلاقی و روستاهای بخش مرکزی فعالیت می کنند.

**350 میلیارد ریال برای عمران روستاهای مهریز هزینه شد
بخشدار مهریز گفت: اجرای طرح های عمرانی در کنار برنامه های فرهنگی و اشتغالزایی با جدیت با همت و پیگیری دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و مسئولان در روستاها انجام می شود.
مهدی دهقان زاده افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 350 میلیارد ریال بودجه دولتی با مساعدت مسئولان استان و به همت ولت تدبیر و امید برای اجرای طرح های عمرانی در روستاهای بخش مرکزی هزینه شد.
به گفته وی، این بودجه صرف طرح های مورد نیاز روستاهای تابعه در بخش روشنایی، ساماندهی بناهای تاریخی، زمین های ورزشی، ساخت پارک، بهسازی معابر و دیوار ساحلی صرف گردید.

**پیگیری طرح های عمرانی جزو برنامه های اصلی است
رییس شرکت تعاونی وحدت دهیاران مهریز گفت: از اقدام های مهم این شرکت تعاونی با حمایت و همراهی بخشداری و مسئولان این شهر، پیگیری طرح های عمرانی مورد نیاز روستایی است.
محمدحسین خراسانی با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی با عضویت 43 دهیاری در سال 1384 تاسیس شده و رسیدگی به مناطق محروم و خدمت‌رسانی به بخش‌های مختلف روستایی جزو اولویت است افزود: همکاری مردم در تحقق اهداف نیاز است.
وی ادامه داد: ساخت پارک روستایی، کمک در اجرای طرح هادی، نظارت بر ساخت‌ و سازها و نیز جمع‌آوری زباله‌ها از سطح روستاها و توسعه بهداشت انجام می شود.

** بخش خصوصی دولت را در اجرای طرح ها یاری دهد
رییس شورای اسلامی بخش مرکزی مهریز گفت: به برکت انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته در تمام روستاها بر حسب نیاز کارهای بزرگی انجام شده ولی هنوز جای کار با همراهی خیران و بخش خصوصی وجود دارد.
حسین امینی با اشاره به اینکه خشکسالی و مهاجرت 2 پدیده‌ای است که همواره ماهیت روستاها را تهدید می‌ کند تصریح کرد: باید برای انجام طرح های اشتغالزا بر اساس برنامه های دولت، جوانان وارد عرصه کار و فعالیت شوند.
وی خاطر نشان کرد: مهاجر پذیر بودن روستاهای مهریز به خاطر داشتن مناطق خوش آب و هوا موضوعی است که در سایر شهرستان های استان وجود ندارد، بنابراین باید استان نگاه ویژه به این شهرستان داشته باشد.

**کارهای فرهنگی در کنار برنامه ها عمرانی ضروری است
مسئول شورای هماهنگی روابط عمومی و کارشناس فرهنگی گفت: انجام فعالیت های مورد نیاز فرهنگی در روستاها برای جوانان در کنار انجام طرح های عمرانی و اشتغالزایی ضروری است و تاکنون گام های خوبی برداشته شده است.
عباس حکایتی به ظرفیت های خوب موجود در روستاها اشاره کرد و افزود: برای تحقق اهداف فرهنگی و شکوفایی ظرفیت ها باید همه دولت را یاری دهند و قطعا نقش نخبگان بسیار اثر بخش است.
وی همچنین به اهمیت اطلاع رسانی کارها به مردم از طریق رسانه های گروهی و نشریات اشاره کرد و خواستار همکاری در انعکاس آنها از خدمات و فعالیت های انجام شده گردید.
از جمعیت 55 هزار نفری مهریز 35 درصد در پنج دهستان ارنان، خورمیزات، تنگچنار، بهادران و میانکوه در 140 روستا زندگی می کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
مهریز دارای400 پارچه آبادی و 105 روستا در بخش مرکزی است که از این تعداد 46 روستا دارای شورای اسلامی و دهیاری است.
ایرنا به‌ عنوان تنها خبرگزاری رسمی ایران همواره بر پایه رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی باهدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی جامعه اقدام می‌کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (IRNA) در سال 1313 خورشیدی بانام «آژانس خبری پارس» به‌عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تأسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه‌های داخلی و خارجی است.
این رسانه ملی در هشتم دی 1360 با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام داد و هم‌اکنون 84 سال از فعالیت آن می‌گذرد و قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران است.
ایرنا دارای شبکه‌ای گسترده از دفاتر و خبرنگاران در داخل و خارج از کشور است به‌گونه‌ای که علاوه بر 54 دفتر در مراکز استان‌ها و شهرهای مهم، شبکه گسترده از خبرنگاران محلی در نقاط مختلف دارد.
ایرنا همچنین در حال حاضر با بهره‌گیری از 22 دفتر خارجی، تحولات و رویدادهای جهان را از نزدیک پوشش می‌دهد و علاوه بر آن، اخبار تحولات ایران را علاوه بر فارسی به 8 زبان زنده و مهم دنیا در اختیار مخاطبان می‌گذارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین صاحب‌امتیازی روزنامه‌های ایران، ایران ورزشی، روزنامه عربی زبان الوفاق، انگلیسی‌زبان ایران دیلی و روزنامه ویژه نابینایان - «ایران سپید»- را در اختیار دارد و دانشکده خبر به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تربیت خبرنگاران و متصدیان حوزه اطلاع‌رسانی کشور نیز وابسته به آن است.
هم‌اکنون فراورده‌های ایرنا به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، اسپانیولی، روسی، اردو، آلمانی و فرانسوی تولید و در اختیار مخاطبان گذاشته می‌شود.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.