به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شنبه شب به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) در مسجد جامع شهر ابرکوه افزود: پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملایماتی را برای انجام خدمت داشته باشد.
وی اظهارکرد: مقام حضرت زینب (س) در رسالت پرستاری سنگین است ، زیرا این پرستاری به‌مراتب مهمتر و سرنوشت‏سازتر از پرستاری بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: یکی از چهره‏های برجسته جهان اسلام، به دلیل برخورداری از ویژگی‏های منحصربه‌ فرد در تمام زمینه‏ها که می‏تواند الگویی به تمام معنا در همه اعصار مطرح شود، حضرت زینب(س) است.
حسینی یاد آور شد: این بانوی گرانقدر اسلام در یکی از حساس‏ترین برهه‌های تاریخ اسلام، از طریق تدبیر و فداکاری و شهامت، خطری را که متوجه کیان اسلام بود، برطرف ساخت.
وی افزود: امروز نیز بانوان جامعه اسلامی می‏توانند از طریق اقتدار به سیره و عملکرد و فضایل شیرین حضرت زینب کبرا (س) در کربلا همه دسیسه‏های ناجوانمردانه استکبار جهانی را خنثی کنند.
حسینی تصریح کرد: حضرت زینب (س) رسالت مهمی در نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی داشت و پیام خونین امام حسین(ع) را به تمام نسل‏ها و عصرها رساند.
امام‌ جمعه ابرکوه در ادامه با گرامیداشت سالروز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: آن فقید سعید در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی، حضور در صف نخست مبارزه و تحمل مهر و موم‌ها شکنجه و زندان قبل از انقلاب داشت .
حسینی افزود : مرحوم هاشمی رفسنجانی همچنین پس از پیروزی انقلاب نیز در هشت سال دفاع مقدس و مقاطع مختلف انقلاب نقش قابل‌ توجهی ایفا کرد.
امام جمعه ابرکوه یاد آور شد : آن مرحوم در زمان حیات امام خمینی(ره) جزو همراهان و یاوران اصلی امام خمینی (ره) بود و پس از رحلت امام امت نیز یار و رفیق دیرین مقام معظم رهبری بود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.