احمد کارگران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : آخرین نرخ افزایش حق انشعاب آب شرب شهری مربوط به سال 95 بالغ بر 355 تومان است که افزایش چشمگیر دارد.
وی همچنین طول شبکه توزیع آب از چاه ها تامین کننده و خط انتقال آب را به ترتیب 269 و 77 کیلومتر اعلام کرد و افزود: آب شرب مشترکان بافقی از 23 حلقه چاه دشت قطرم ،صدر آباد و آب انتقالی تامین می شود که از این منابع جمعا 210 لیتر آب بر ثانیه استحصال می شود.
کارگران ظرفیت مخاذن موجود را 23 هزار متر مکعب اعلام و بیان کرد: هم اینک یک مخزن با ظرفیت 10 هزار متر مکعب در حال ساخت است.
کارگران افزود : این مخزن با اعتبار 3.5 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت خشکسالی ساخته و تا آخر سال جاری بهره برداری می شود.
وی از وجود چهار دستگاه آب شیرین کن در نقاط مختلف شهر بافق خبرداد و گفت: هر کدام از این دستگاه ها 150 متر مکعب آب با کیفیت تصفیه می کند و هدر رفت آنها نیز در زمینه کشاورزی و فضای سبز استفاده می شود.
رییس اداره آبفای بافق با بیان اینکه EC استاندارد آب 2 هزار 300 میکروموس بر سانتیمتر است گفت : هم اینک آب مصرفی شهروندان بافقی با متوسط EC یکهزار و 200 میکروموس تامین می شود.
وی همچنین بیان کرد : در سال سه نوبت نمونه کلرگیری، 450 مورد آزمایش میکروبی و 40 آزمایش شیمیایی به منظور اطمینان از کیفیت و سلامت آب مصرفی شهروندان انجام می شود.
کارگران تصریح کرد : هم اکنون کار کلر زنی با یکدستگاه که اخیرا با اعتبار 400 میلیون تومان خریداری شده، انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: به لحاظ اینکه چاه های تامین کننده دور از شهر و منابع آلوده کننده است، آب شرب شهروندان بافقی هیچ مشکل آلودگی و میکروبی ندارد.
رییس اداره آبفای بافق همچنین متوسط زمان در خواست تا نصب انشعاب آب مشترکان را 10 روز ذکر کرد و گفت: فقط در محدوده شهری مجوز برای متقاضیان صادر می شود.
کارگران با بیان اینکه تلفن 122 اتفاقات به طور 24 ساعته آماده پاسخگویی است، افزود: خط تلفن 1522 نیز آماده اطلاع رسانی به مشترکان در زمینه واگذاری انشعاب، پرداخت قبض ها، مانده بدهی و اعلام شناسه قبض و پرداخت آب بهاست.
این مسوول از اجرای طرح کنترل از راه دور در آبفای بافق خبرداد و گفت : این طرح با هدف بهره وری بیشتر از نیروی انسانی، کاهش هزینه ها جاری و کنترل دقیق آب تولیدی و مصرف آن اجرا شده است.
9 هزار مشترک از آب تولیدی اداره آبفای شهرستان بافق استفاده می کنند که 80 درصد خانگی و بقیه غیرخانگی هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543 / 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.