به گزارش خبرنگار ایرنا جهانبخش میرزاوند، پنجشنبه در نشست خبری افزود: نیروی انسانی مورد نیاز گشت حفاظت از فضای سبز شیراز به اندازه کافی در شهرداری وجود دارد و تنها باید ساماندهی شوند.
وی بیان داشت: می کوشیم تا سال 98 تعداد 2 دستگاه خودرو موجود گشت ویژه را به بیش از 11دستگاه و یا به تعداد 11 منطقه شهرداری شیراز افزایش دهیم.
میرزاوند ادامه داد: برای حفاظت بهتر از محیط زیست شهری، شهروندان شیرازی می توانند از طریق تماس با سامانه 137هرگونه تخریب و تعرض به فضای سبز این شهر را اطلاع دهند تا این گشت ها به آن رسیدگی کنند.
او گفت: شاخص های مختلفی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دخیل است لذا گسترش، نگهداری و بهسازی فضای سبز جزو بخش های اصلی مدیریت شهری است و بدون در نظر گرفتن شاخص های محیط زیستی، مدیریت شهری ناقص خواهد بود.
وی اضافه کرد: هیچ چیز نمی تواند جایگزین فضای سبز شود، امری که از دیر باز توسعه آن جزو کارهایی بوده که شیرازی ها اهتمام ویژه ای به آن داشته اند و باغ های متعدد تاریخی و باستانی در شیراز گواه این مدعاست.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اظهار داشت: اگر چه تغییر کاربری ها در شهرها وجود دارد اما شهرداری ها موظف به حفظ و نگهداری از فضاهای سبز هستند و قانون این نهاد را مکلف کرده که آمار باغ ها و فضای سبز را ثبت و برای حراست از آنها تلاش کند.
میرزاوند ادامه داد: برای ساماندهی فضای سبز و ثبت شمار درختان، هم اینک پلاک کوبی تمام درختان اماکن خصوصی و عمومی شهر شیراز در حال انجام است و حدود 20 درصد درختان این شهر شناسنامه دار شده اند به گونه ای که مختصات هر درخت ثبت و ضبط شده تا در آینده مدیریت و حفاظت از آنها به بهترین شیوه صورت گیرد.
وی، با اشاره به جمع آوری بیش از 28مورد اطلاعات مربوط به هر درخت در شیراز گفت: با شناسنامه دار کردن درختان، نظارت بر فضای سبز افزایش می یابد اما بدون مشارکت مردم نمی توان به این هدف دست یافت.
میرزاوند در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: بسیاری از درختان معابر اصلی و خیابان های شیراز مانند، قصردشت و مدرس به دلایل مختلفی نظیر تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی، دچار آفت و بیماری هایی نظیر کرم چوب خوار و خزان زودرس شده اند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اظهار داشت: به عنوان نمونه در خیابان قصردشت شیراز بیش از 30 درخت و در بلوار مدرس این شهر افزون بر 80 اصله درخت دچار آفت شده که باید قطع و جمع آوری شوند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.