به گزارش ایرنا ، سیدمصطفی داوودی، روز سه‌شنبه در نشست خبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دستگاههای شورای حمل و نقل استان اظهار داشت: با توجه به الحاق 150 کیلومتر از محور بافق – جندق به محدوده یزد ، هم اکنون حدود هزار کیلومتر خط آهن زیرمجموعه این اداره کل است.
وی بابیان اینکه هم‌اکنون حدود 550 کیلومتر راه‌آهن در محدوده استان یزد در حال ساخت است ، افزود: در واقع با اجرای این طرح‌ها در 2 منطقه استان ، بزرگ‌ترین پروژه‌های ریلی کشور در این استان در دست اجراست.
مدیرکل راه‌آهن یزد تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر راه‌آهن به‌ طور متوسط 6 میلیارد تومان هزینه دارد و بیش از سه هزار میلیارد تومان طرح ریلی در استان در حال اجراست.
داوودی بابیان اینکه یکی از این طرح‌ها ساخت خط دوم راه‌آهن بافق – عقدا به طول 250 کیلومتر است ، اضافه کرد: این طرح 2 برابر استان اصفهان یعنی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم 60کیلومتر آن تا دهه فجر و مابقی تا پایان سال 98 آماده بهره‌برداری شود.
وی خاطرنشان کرد: این مجموعه سال گذشته توانست سه رتبه برتر سه ستاره تعالی ، رتبه برتر ایمنی باوجود عملیات اجرایی بالا و رتبه برتر بهره‌وری را کسب کند.
رئیس هماهنگی امور مناطق راه آهن کشور افزود: در سال 95 موفق به کسب 2 ستاره تعالی توسط راه‌آهن یزد برای اولین بار در کشور و ارتقاء آن به سه ستاره در سال 97 شدیم که بر اساس ارزیابی و نظرسنجی مردمی به یزد تعلق گرفت.
به گفته داوودی ، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار میلیون نفر مسافر از راه‌آهن منطقه یزد خدمات گرفته‌اند که مبدأ یا مقصد یک‌میلیون نفر از آن‌ها یزد بود و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد دارد.
وی با بیان اینکه 75درصد واگن های کشور ، حداقل یک بار در سال گذشته از محدوده یزد عبور کرده است ، ادامه داد: راه‎آهن یزد در حیطه بار نیز امسال نزدیک به 17 میلیون تن بارگیری و تخلیه داشت که نزدیک به 14 میلیون تن بارگیری در یزد و نزدیک به سه میلیون تن تخلیه بود و در این زمینه حدود 11 درصد رشد داشت.
مدیرکل راه‌آهن یزد از دیگر طرح‌های در دست اقدام را بهسازی ایستگاه مرکز استان به‌عنوان یکی از پنج ایستگاه میراث ثبتی اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست ، عملیات اجرایی این طرح با 25 میلیارد ریال آغاز می شود و برای تکمیل 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
داوودی در پایان با اعلام یک خبر خوش برای یزدی هم گفت: با تلاش‌های یک‌ساله ، از اول بهمن‌ماه ساعت ورود قطار یزد به تهران که پیش‌تر چهار صبح بود به هفت صبح تغییر خواهد کرد و حرکت از مبدأ یزد نیز به‌جای ساعت 19 به 22 شب تغییر می‌کند.
در این جلسه ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد هم گزارشی درباره روند فعالیتهای بخش حمل و نقل و تلاش های صورت گرفته در بخش ریلی ارائه کرد.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.