به گزارش ایرنا ، دکتر جلیل عفتی عصر پنجشنبه در گردهمایی مدیران عامل مراکز شبه خانواده و مسئولان فنی و کارکنان شبه خانواده بهزیستی استان در میبد افزود: اسلام تاکید زیادی بر توجه به کودکان دارد و در فرهنگ، سنت و باورهای ما نیز این موضوع همیشه مورد توجه بود.
وی ادامه داد: وقتی کودکی، پدر و مادرش را از دست داد، به پشتوانه ای نیاز دارد که بخشی از محبت از دست رفته اش را احساس کند ، مراکز شبه خانواده بهزیستی به عنوان جایگزین تعریف شدند که بچه ها کمتر نداشتن پدر و مادر را احساس بکنند.
وی تصریح کرد : باید تلاش کنیم بخشی از محبت از دست رفته بچه ها را که تشنه مهربانی و محبت ما هستند ، تامین شود ، کما اینکه مراکز شبه خانواده ، خانه هایی است که خیرین تشکیل دادند، مراکز بهزیستی پدر و مادری است که قلب آکنده از مهر و عطوفت خود را نثار آنها می کنند تا نداشتن پدر و مادر را احساس نکنند.
عفتی اظهار داشت: ما نتیجه زحمات خود را در جایی دیگری خواهیم دید، به بچه هایی خدمت رسانی می شود، وقتی چشم به دنیا گشودند به عنوان کودک معصوم در معرض آسیب ها و اختلالاتی بودند و مرحله ای از زندگی خود را در معرض آسیب سپری کردند و در نهایت به دلایلی به ما مراجعه کردند یا بچه هایی هستند که دست قضا و قدر آنها را از شرایط خوبی که در آن بودند، جدا کرد.
مدیرکل بهزیستی یزد خاطر نشان کرد : همانطور که بچه ها مربیان خود را در مراکز شبه خانواده به عنوان فرشتگان زمینی تلقی می کنند، باید شرایط رشد را برای آنها فراهم کنیم، مربیان و دست اندرکاران مراکز هم باید توجه کنند سعی و تلاش شان در چه جهتی است و براساس چه باور و اعتقادی به مراکز آمدند، مسئولین نیز باید همین نگاه را داشته باشند.
وی در ادامه از پیگیری اخذ مجوز برای ایجاد کانون مراکز شبه خانواده با ساختار تشکیلاتی که در برگیرنده توانمندی های افراد برای بهترین خدمت رسانی باشد را به عنوان خروجی نشست توصیه کرد که می تواند در راستای کمک به جمع نیز باشد.
در استان یزد 16 مرکز شبه خانواده با نگهداری 175 فرزند از سن شیر خوارگی تا 18 سالگی فعالیت دارد.
شهرستان یزد بیشترین آماربچه های بی سرست و بد سرپرست را در مراکز خود دارد.
اداره بهزیستی شهرستان میبد با داشتن سه مرکز خیریه حدود 40 نفر از بچه های بی سرست و بد سرپرست که بیشتر غیر بومی هستند را تحت پوشش دارد.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934 / 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.