محمد امامی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای کار دهکده تاریخی و گردشگری قلعه تیرجرد ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ صرف ایجاد اشتغال در حوزه‌های خدمات، دامداری ، کشاورزی و گردشگری ‌شده است.
وی اظهار کرد: همچنین 40 میلیارد ریال دیگر هم اختصاص‌ یافت، و آماده پرداخت به چهار متقاضی دیگر حوزه گردشگری است که نیمی از آن‌ مصوب شد و برای مرمت و احیاء دهکده تاریخی و گردشگری قلعه تیرجرد ابرکوه اختصاص داده می‌شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خاطرنشان کرد: در سال جاری برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار در ابرکوه 24 میلیارد و 130 میلیون ریال وام به متقاضیان پرداخت ‌شد.
به گفته امامی، این مبلغ به 70 نفر برای اجرای طرح‌های کوچک و بزرگ تولیدی، صنعتی، امور خدماتی، کشاورزی و توزیعی در حوزه اشتغال با بازپرداخت 36 ، 47 و 60 ماهه پرداخت‌شده است .
در حاشیه این بازدید امام‌جمعه ابرکوه هم گفت: مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری قلعه تیرجرد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با قدردانی از فعالیت سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری منطقه افزود: این مجموعه علاوه بر رونق بخشی حوزه اشتغال و اقتصاد منطقه، زیرساخت مناسبی برای این صنعت است.
مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری قلعه تیرجرد ابرکوه مربوط به دوران قاجار است که با شماره 20468 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید .
این قلعه به‌عنوان مجموعه دهکده توریستی به همت امیرحسین زرنگار و محسن امیدوار در دست مرمت و احیاست .
همچنین مدیر مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیرجرد به خبرنگار ایرنا گفت: این مجموعه با 150 هکتار وسعت جزو بزرگ‌ترین مجموعه‌های تاریخی و توریستی کشور است .
امیرحسین زرنگار افزود: از 18 ماه قبل با حدود 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، این مجموعه در دست احیا و مرمت است که تاکنون پیشرفت کار به 70 درصد رسید.
وی بابیان اینکه افزون بر 20 میلیارد ریال دیگر هم برای اتمام و تجهیز مجموعه هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل 20 هکتار باغ میوه و چندین هکتار فضای ورزشی ،برکه، و فضای تفریحی است و در مرمت آن 30 اتاق ، رستوران ، کافی‌شاپ ، موزه و نیز آشنایی بازندگی مردم روستاها پیش‌بینی‌شده است.
این کارآفرین ملی تصریح کرد: هم‌اکنون به دنبال شرکت در بهترین نمایشگاه‌های جهان برای معرفی این مجموعه تاریخی به گردشگران و نیز به دنبال جذب نیروهای کارآمد برای اعزام به کلاس‌های مربوطه و اخذ مدارک هتل داری و خدمات توریستی هستیم.
وی با قدردانی از حمایت‌ها و تشویق‌های فرماندار و امام‌جمعه ابرکوه و دیگر مسئولان محلی در بازسازی مجموعه تصریح کرد: این مجموعه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.