به گزارش روز شنبه روابط عمومی این نهاد، غلامرضا مشعل چی با اشاره به رشد 31 درصد کمک‌های مردمی در هشت‌ماهه سال 1397 افزود: طرح‌های مشارکتی مبتنی بر نیاز محرومان است.
وی بابیان اینکه ترویج و احیاء فرهنگ نیکوکاری ، اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه از برنامه‌های این نهاد است، اظهار داشت: مردم در این مدت با مشارکت در اجرای طرح‌های خیرخواهانه 295 میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند.
مشعل چی یادآور شد: کمک‌های اهدایی در محل‌های جمع‌ آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان همان منطقه هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: نیکوکاران در این مدت 48 میلیارد و 760 میلیون ریال صدقه دادند، که صرف معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن، اشتغال و تحصیل نیازمندان می‌شود.
مشعل چی با اشاره به رشد 50 درصدی کمک‌های حامیان در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: حامیان با حمایت مادی و معنوی از ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم در این 2 طرح 64 میلیارد و 880 میلیون ریال به فرزندان معنوی خود کمک کردند.
وی اظهار داشت: در این مدت مردم 680 میلیارد ریال زکات واجب و مستحب و کفاره پرداخت کردند و رشد پنج‌درصدی را در این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رقم زدند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یزد تصریح کرد: 113 میلیارد ریال از کمک‌های اهدایی در هشت‌ماهه امسال نیز در قالب سایر طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین 428 میلیارد ریال به‌صورت کمک های بلاعوض و وام قرض‌الحسنه اشتغال و کارگشایی به نیازمندان کمک شد.
هم‌اکنون 21 هزار و 552 خانوار نیازمند شامل 39 هزار و 621 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.