به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد مسعود معصومی لاری روز دوشنبه در همایش مسئولان فرهنگی حوزه‌های قضایی و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در یزد افزود: در سال های اخیر دوره های متنوع مورد نیاز آموزشی برای خانواده ها برگزار شده است.
به گفته وی در این دوره، خانواده ها با حضور کارشناسان و مشاوران مجرب بر حسب نیاز و شرایط نسبت به فراگیری برنامه های فرهنگی در راستای آگاهی بخشی و مهارت آموزی اقدام کرده اند.
این مسئول اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده در استان ها برنامه ها و فعالیت های فرهنگی خوبی با همکاری دستگاه های اجرایی و مردم انجام گرفته است.
معصومی لاری با اشاره به اینکه به هیچ وجه کار فرهنگی خلاصه در برنامه‌ های ابلاغی نیست و مسئول فرهنگی باید در تمام مراحل و ارکان کاری خود بهترین فرد در انجام امور شغلی و خدمت‌رسانی به مردم باشد بر اقدام بر حسب نیاز تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: برخی افراد انجام کارهای فرهنگی را تنها وابسته به تخصیص بودجه فرهنگی می‌ دانند و همواره از کمبود اعتبار و امکانات گلایه دارند که این صحیح نیست.
معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه بیان داشت: هنر یک فرد فرهنگی آن است که در عین کمبود بودجه و امکانات با تکیه بر خلاقیت و اندیشه خود یک کار فرهنگی ماندگار و اثر گذار انجام دهد.
همچنین معاون فرهنگی دادگستری یزد گفت: طرح 40 قاضی در 40 مسجد از برنامه های فرهنگی خوبی است که با هدف آگاهی بخشی به مردم در خصوص وظایف قوه قصائیه و آشنایی همگان با مقررات انجام می شود.
محمدرضا عرشیان افزود: در جریان این طرح که با استقبال مردم مواجه شده، قضات دادگستری در بین آحاد مردم در مساجد حاضر شده و علاوه بر تبیین اهداف متعالی نظام و خدمات دستگاه قضاء به پرسش‌های مردمی پاسخ می‌دهند.
وی تصریح کرد: در این طرح 40 خاطره ماندگار و خاص قضات مجرب دادگستری در سنوات خدمت تدوین و منتشر شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
در این نشست مسئولان فرهنگی دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه و حوزه‌های قضایی استان علاوه بر بیان دیدگاه‌های خود گزارشی از فعالیت‌های مربوطه را تشریح کردند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.