مجید جوادیان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این جشنواره اهالی رسانه فارس، یزد، کرمان و کرمان جنوب در 2 بخش اصلی و ویژه شرکت کردند.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد ارسال آثار با ٤٠٣ مورد مربوط به یزد است، ادامه داد: فارس با ١٥٦ اثر و کرمان نیز با ٤٥ مورد به ترتیب در رده های بعد قرار دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه با ابراز خرسندی از استقبال چشمگیر شرکت کنندگان از بخش اصلی جشنواره اظهار داشت: از مجموع آثار ارسالی، ٤٢٠ مورد مربوط به بخش اصلی و ١٨٤ اثر نیز مربوط به بخش ویژه جشنواره است که در بخش اصلی گزارش و بخش ویژه موضوع مصرف بهینه آب بیشترین آثار را به خود اختصاص داد.
وی افزود: بخش اصلی شامل سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش تصویری، صفحه‌آرایی روزنامه‌ای و مجله‌ای، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز تصویری، کاریکاتور، و طنز مکتوب است.
این فعال فرهنگی یزد ادامه داد: محورهای بخش ویژه شامل نقش شخصیت‌ های یزد در شکل‌گیری انقلاب، فرخی یزدی، اخلاق رسانه‌ای، روزنامه‌نگاری مسئولانه و عمل‌گرا، مصرف بهینه آب، چالش‌های پیش روی جوانان، ترویج ورزش، شهروند آگاه، شهرآباد،
مطبوعات و شهر جهانی و رسانه و مسئولیت اجتماعی است.
دبیر اجرایی جشنواره یادشده اظهار داشت: شرکت‌کنندگان، آثارشان را تا 15 آذر ماه جاری در تارنمای جشنواره به نشانی www.yazd.pressfestival.ir بار گزاری کردند.
وی ادامه داد: آثار ارائه‌شده باید در فاصله زمانی اول فروردین 1396 تا 15 آذرماه 97 در یکی از نشریه‌های محلی، سراسری یا خبرگزاری‌های دارای مجوز آثار منتشر شده باشد.
همچنین نائب رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات یزد با بیان اینکه هر متقاضی می‌توانست حداکثر سه اثر در بخش اصلی و همین تعداد در بخش ویژه ارسال کند، اضافه کرد: داوری آثار از سوی استادان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.
سهیل شریعتمداری افزود: این جشنواره با نام فرخی یزدی اسفند 97 با حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت تعدادی از دستگاه های اجرایی یزد برگزار می شود.
در مجموع 804 رسانه از استان‌های یزد( 175)، کرمان ( 358) و فارس ( 271) دارای مجوز فعالیت هستند.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.