به گزارش ایرنا شهاب‌الدین صابونچی سه‌شنبه‌شب در آیین اختتامیه مسابقات ملی رفاقت مهر ویژه برادران کشور در یزد افزود: اگر قرار است نماد و برند جمعیت هلال‌احمر تقویت و بازسازی شود، مهم‌ترین مجریان آن همین جوانان است.
وی اظهار داشت: آن‌ها می‌تواند اهداف جمعیت را که همان بشردوستی و انسانی دوستی است و همه اقدامات ما ذیل همین اهداف هم تعریف‌شده است ، این قشر می تواند آن‌ها را به جامعه معرفی کند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: جوانان مهم‌ترین کاربران و حاملان فضای مجازی هستند، اگر بتوانیم ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار و دیدگاهشان را درک کنیم، این قشر نیز به پیام‌های ما بیشتر توجه خواهند کرد.
وی بابیان اینکه برخی برنامه‌های ستادی به استان‌ها ارائه می‌شود، از شما می‌خواهیم، اگر طرح و ایده‌ای در حوزه استان‌های خود دارید پیشنهاد دهید و این هنر در شماها نهفته ست.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: برگزاری مسابقات رفاقت مهر در راستای فعالیت‌های بشردوستانه است و تمام شرکت‌کنندگان در مسابقات یادشده برگزیده شهرستان خود هستند و هرگز نباید مسابقات به کینه و کدورت بین شما تبدیل شود.
وی بابیان اینکه امداد و نجات یکی از مصادیق بشردوستی است، یادآور شد: جمعیت هلال‌ احمر در تمام مواقع در کنار هم‌وطنان حضور دارد و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند.
در این مراسم از گروه‌های برتر با اهدای جوایز تقدیر شد که در گروه صلح مازندران، اردبیل و یزد در گروه دوستی، تهران ، آذربایجان غربی ، کرمان و در گروه مهرورزی هم‌ آذربایجان غربی ، کرمان و گلستان به‌عنوان برتر معرفی شدند.
همچنین کاپ اخلاق هم به سیستان بلوچستان به‌عنوان استان بشردوستی اعطا شد.
بیست و نهمین دوره رقابت‌های « رفاقت مهر» جمعیت هلال‌احمر کشور در بخش برادران که یازدهم آذرماه در یزد آغازشده بود سه‌شنبه شب با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد.
در این رقابت‌ها 300 نفر برادران جمعیت استان‌های مختلف کشور شرکت کرده بودند و هدف از برپایی مسابقات ترویج مهربانی و دوستی بین جوانان، پرورش روحیه تلاش ، سازندگی ، تعاون ،تعهد و کار دسته‌جمعی و داوطلبانه، انجام کار تیمی در حوادث، آشنایی با فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه عنوان‌شده بود.
در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در اردوی کویر نوردی نیز شرکت کردند.
همچنین مسابقات ملی رفاقت مهر ویژه خواهران از پنجم تا هفتم آذرماه با شرکت 300 نفر نیز در یزد برگزار شد و استان‌های برتر معرفی شدند.
بیست و هشتمین دوره مسابقات یادشده سال گذشته در کرمان و پیش‌تر نیز در اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری برگزارشده بود.
تعداد نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان یزد هشت هزار نفر است.
یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.