به گزارش ایرنا محسن طالعی اردکانی روز سه شنبه در جریان بازدید از بافت تاریخی این بخش، راهکارهای افزایش تعامل و همکاری برای مرمت و حفظ آثار تاریخی عقدا را بررسی کرد.
وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: بافت تاریخی بخش عقدا یکی از منحصر بفردترین بافت‌های کشور است و پرونده آن با 40 هکتار عرصه ثبتی شامل 16 هکتار بافت تاریخی و 24 هکتار باغ‌ها و انارستان‌های هم پیوند برای ثبت در فهرست آثار ملی به شورای ثبت کشور ارائه شده و امیدواریم مراحل ثبت آن سرعت یابد.
بخشدار عقدا با اشاره به این‌ که گردشگری یکی از صنایع مهم در دنیا محسوب می‌شود؛ بر لزوم احیا و رسیدگی به این بافت کم‌نظیر تأکید کرد و گفت: در این بازدید تصمیماتی درخصوص تعیین و ایجاد مسیر گردشگری بافت اتخاذ شد.
طالعی اردکانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در خصوص بافت تاریخی عقدا، تلاش برای حفظ و نگهداری ابنیه به‌خصوص بهسازی پشت‌بام‌ها برای مصون‌ماندن از آسیب دربرابر تخریب ناشی از بارندگی و... است.
بخشدار عقدا اظهار امیدواری کرد با تأمین اعتبار لازم برای بهسازی این بافت، زمینه توسعه گردشگری و اشتغال پایدار در این بخش بیش‌ از پیش فراهم شود.
کاروان‌سرای حاج ابوالقاسم رشتی، حمام نو، حصار خواجه‌نصیر، قلعه سام و مسجد شمس نمونه‌هایی از مهم‌ترین آثار تاریخی عقداست که قدمت بسیاری از آن‌ها به پیش از اسلام بازمی‌گردد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.