غلامرضا قدیری روز سه شنبه در حاشیه نشست امور اراضی کشاورزی ابرکوه که با حضور فرماندار و سایر اعضا تشکیل شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این مطالب را بیان کرد.
وی نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز را از اهداف راه اندازی سامانه ارتباط مردمی 131و گشت حفاظت از اراضی کشاورزی بیان کرد .
وی افزود: از ابتدای سال 1397، تاکنون 27 بنای غیرمجاز احداث شده در زمین های زراعی و باغی استان تخریب و با اجرای این احکام پنج هکتار از اراضی کشاورزی در استان به حالت اولیه بازگردانده شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: 29 مورد بنای غیرمجاز نیز در همین مدت به حکم دادستانی رای به تخریب داده شده و 105 مورد هم به دادگاه معرفی و 27 مورد قلع و قمع اجرا شد.
قدیری اضافه کرد: امسال برای ساخت و ساز مردم در راستای کار کشاورزی که نیاز به تغییرکاربری داشته اند 200 مورد موافقت نامه و مجوز تغییر کاربری برای کارهای غیرکشاورزی توسط کمیسیون تبصره یک ماده یک و تبصره چهار ماده یک در استان صادر شده است.
وی یادآور شد : افرادی که در زمین کشاورزی نیاز به تغییر کاربری اراضی دارند قبل از هرگونه اقدام به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه یا با شماره 131 تماس بگیرند تا منجر به قلع و قمع بنای احداث شده ، نشود.
قدیری ادامه داد : نظارت بر ساخت و سازهای خارج از محدوده در حریم روستاها بر عهده جهاد کشاورزی و ساخت و سازهای داخل حریم را دهیاری ها و شوراها نظارت دارند.
اراضی قابل‌کشت استان 170 هزار هکتار است که به دلیل کم‌آبی ، تداوم 2 دهه خشکسالی و تغییر الگوی کشت ، سطح زیر کشت به 116 هزار هکتار کاهش یافت.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.