به گزارش ایرنا از ابتدای طرح موضوع سرباره های صنعت فولاد در اردکان این مساله را به طور جدی مورد بررسی قرار دادم و امروز با قاطعیت و صراحت نتایج به دست آمده را به مردم شریف منطقه اعلام می کنم.
محیط زیست یک حوزه مستند است، این وضعیت عینا در موضوع سرباره ها اعمال شد و نتایج به دست آمده از پیشرفته ترین و مورد اعتماد ترین آزمایشگاه ها نشان داد که این نوع سرباره عاری از هر گونه ماده آلوده کننده محیط زیست و زیان آور برای سلامت مردم است که این مساله به تایید اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز رسید.
اما اجازه بدهید از روی دیگر سکه به این موضوع نگاه کنیم.
امروزه در بسیاری کشورها از جمله ژاپن، انگلستان و ... به سرباره به عنوان یک ماده ارزشمند نگاه می شود که می تواند با تفکیک، تجزیه و دانه بندی در صنایعی مثل آسفالت، سیمان، سنگ های مصنوعی و... استفاده شود.
همچنین می تواند از آنها به جای انباشت در یک نقطه در شانه سازی و زیرسازی جاده و راه آهن استفاده کرد.
جالب است بدانید به طور کلی در برخی کشورها استفاده از منابع معدنی در زیرساخت ها و تهیه مصالح ممنوع است اما در ایران چون کشور پهناوری است و منابع معدنی زیادی در اختیار دارد در استفاده از سرباره ها غفلت شده و زمین و خاک مورد تخریب واقع می شود .
البته تدابیری برای استفاده بهینه از سرباره ها توسط شرکت های فولادی اندیشیده شده که در آینده نزدیک اجرایی می شود.
در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حساسیت و دلسوزی مردم فهیم اردکان نسبت به مسائل زیست محیطی به همه اطمینان داده و تاکید می کنم این مواد هیچگونه زیانی برای محیط زیست و سلامت انسان ها ندارد و تقاضا دارم قبل از پذیرش هر موضوعی از صحت و سقم آن باخبر شده و به فضاسازی های رسانه ای بی توجه باشند.
علیرضا جدیدی ، معاون برنامه ریزی عمرانی فرمانداری اردکان
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.