به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار استان یزد با حضور گسترده در این راهپیمایی بار دیگر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.
راهپیمایی 13 آبان در مرکز استان از ساعت 9 صبح از مسیرهای میدان شهید بهشتی، چهار راه سلمان، میدان بعثت و مسجد روضه محمدیه به طرف تکیه امیرچقماق برگزار شد.
در این راهپیمایی که با حضور مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، روحانیان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش به فرمان توایم خامنه ای، میثاقی دوباره با رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی بستند.
روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت.
در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
همچنین در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کردند و آنان را به خاک و خون کشیدند.
در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد، بنابراین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ملی مبارزه با استکبار نام گذاری کردند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.